Chromium Host Executable

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

G.Reitsma
Berichten: 10

Chromium Host Executable

Berichtdoor G.Reitsma » do 15 feb 2018, 12:01

Goedemorgen,

ik zie in mijn taakbeheer onder autocad application een zestal 'Chromium Host Executable' staan die geheugen innemen. Hebben die invloed op het systeem?
Ik vind mijn net geleverde systeem traag, zelfs de functie explode duurt langer dan normaal

Draai Civil 3D 2018 op een systeem:
Windows 10 pro 64 bit. AMD Ryzen Threadripper 1950X 16-core processor, 128 GB RAM, Nvidia Geforce GTX 1080 Ti

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 81

Re: Chromium Host Executable

Berichtdoor Bram » do 15 feb 2018, 12:11

Autodesk gebruikt deze executables/services om voor verschillende redenen met hun servers te communiceren.

Meer informatie over Chromium Host Executable, wat het doet en hoe je eventueel problemen kunt oplossen, vindt je hier: https://knowledge.autodesk.com/search-r ... nager.html

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Chromium Host Executable

Berichtdoor Storm » do 15 feb 2018, 12:22

Als je dit nieuwe systeem met zoveel cores specifiek hebt gekocht voor Civil 3D en geen toepassingen die gebruik maken van die extra cores kom je een beetje bedrogen uit.

Autocad en civil3D maken over het algemeen nog gebruik van 1 core, en je had bij wijze van spreken dan meer baat bij een singlecore CPU van 4.4 ghz, dan 16 op 3.4.

De singlecore prestaties van de veel goedkopere i7 7700k of de 6 core i7 8700k zijn een stuk beter. Mogelijk dat daar ook een stukje 'vertraging' in zit.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection