Gradings in civil3D verdwijden bij recover

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

Roy
Berichten: 3

Gradings in civil3D verdwijden bij recover

Berichtdoor Roy » ma 19 mar 2018, 10:53

Goedemorgen,

In een ontwerp tekening heb ik diverse gradings toegepast.
Deze gradings zijn gekoppeld aan een surface.
Ik loop tegen het probleem aan dat gradings uit de surface verdwijnen bij het recoveren van mijn tekening.

Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Met vriendelijke groet,

Roy

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Gradings in civil3D verdwijden bij recover

Berichtdoor Anton » ma 19 mar 2018, 14:16

Ik kan het niet reproduceren. Gebeurt hetzelfde als je de tekening opent en het commando AUDIT uitvoert?

Roy
Berichten: 3

Re: Gradings in civil3D verdwijden bij recover

Berichtdoor Roy » wo 21 mar 2018, 08:59

Anton schreef: ma 19 mar 2018, 14:16 Ik kan het niet reproduceren. Gebeurt hetzelfde als je de tekening opent en het commando AUDIT uitvoert?
Nee dit maakt geen verschil.
Op het moment dat ik de bestaande surface wijzig waar de grading naartoe geprojecteerd is (talud to surface) dan verdwijnt de grading op sommige plekken ook uit de ontwerpsurface. Ik zie dan de feature lines van de grading nog staan maar hij is op de een of andere manier niet meer gekoppeld aan de ontwerp surface.

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Gradings in civil3D verdwijden bij recover

Berichtdoor Anton » vr 23 mar 2018, 06:40

Als je de tekening moet recoveren dan is er blijkbaar iets mis in de tekening. Het kan zijn dat er een verwijzing tussen twee objecten kwijtraakt in dat proces.

Als het probleem blijft ontstaan na het recover proces, dan is het wellicht beter om het in een nieuwe, schone tekening opnieuw te proberen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection