Pay Item / QTO

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

KlaasJ
Berichten: 5

Pay Item / QTO

Berichtdoor KlaasJ » wo 29 mei 2019, 09:46

Beste leden,
Is er iemand die mij kan helpen/uitleggen met het opzetten van de Pay Item in de CodeSetStyle?

De vraag is eigenlijk, hoe kan ik hoeveelheden bepalen van de Material Area Fill van de corridors etc. en deze in een lijst laten zien.

Alvast bedankt.
Klaas Jan

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Pay Item / QTO

Berichtdoor Anton » wo 29 mei 2019, 11:08

We hebben er niet direct een cursus voor, wellicht kan het onderwerp aangestipt worden in onze gevorderdencursus Corridor Modelling.

Ik weet niet zeker of de Material Area Fill echt in 3D is of alleen het platte 2D vlak, in het laatste geval krijg je dus foute waarden. QTO werkt meer met volumes.

Het is ook mogelijk om dit soort berekeningen in NavisWorks te doen om zo je bestek te kunnen vullen met de juiste waarden.

Wat je dus precies wilt bereiken is lastig te omschrijven aan de hand van je vraag. Hoe dan ook zal het niet een simpel antwoord worden. Wellicht kun je met een halve of hele dag consultancy een stuk verder komen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection