Leeg block aanpassen in civil3d 2011

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

Adrie
Berichten: 1

Leeg block aanpassen in civil3d 2011

Berichtdoor Adrie » wo 18 apr 2012, 11:56

Ik heb per abuis een block gewijgd inplaats van verwijderd. Door onoplettendheid heb ik het lege block opgeslagen en de naam overschreven, de tekening afgesloten en wijzigingen opgeslagen. Het block "boom5" is ca. 100 keer in de tekening geplaatst. ik kan het block niet selecteren om aan te passen. Hoe kan ik nu het block in de tekening aanpassen zodat er weer bomen zichtbaar zijn? :?:

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Leeg block aanpassen in civil3d 2011

Berichtdoor Storm » wo 18 apr 2012, 22:19

Mits je er nog een kopie van hebt kun je het block opnieuw bewerken en in de blockeditor opnieuw een boom tekenen.


Dus, BE (BlockEditor), naam van het block (boom5) openen en een nieuw object tekenen. Blockeditor sluiten en dan zouden op alle locaties waar het blockje stond weer een boom (of wat je dan in de blokeditor getekend hebt) moeten staan.

Mocht je het bewuste object niet meer hebben en zelf geen mooie boom kunnen tekeken zou je nog kunnen terugvallen op een .BAK bestand. Dit is een 'BAcKup' van je voorlaatste save.
Ofwel, je tekening.dwg is je laatste save, het tekening.bak bestand is 1 save terug. Als je de tekening dus al meerdere keren hebt gesaved zal ook in het BAK bestand je boom niet meer staan.

(Op internet staan ook genoeg blockjes, Voorbeeld)

Dit kan in de toekomst handig zijn mocht je toch iets te enthousiast hebben gesaved, dan kun je altijd 1 'versie' terug met het BAK bestand, mits maar 1x gesaved.
Het BAK bestand kun je dan gewoon hernoemen naar een .DWG en openen met autocad.

Mocht je geen blockenbibliotheek hebben kun je blockjes in een tekening ook makkelijk wegschrijven middels het WBLOCK commando.
Selecteer een blockje, voer WBLOCK uit en sla het bestand ergens op. Zo bouw je én een bibliotheek en heb je altijd een backup.

Hoop dat je er hiermee wel uitkomt :).

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection