Survey Figures

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

koens90
Berichten: 6

Survey Figures

Berichtdoor koens90 » wo 17 okt 2012, 10:00

Hallo,

ik ben sinds een dag bezig om civil 3d 2012 beter te leren begrijpen om survey gegevens te verwerken etc. Het lukt aardig en ik krijg wat hulp van een vriend van me.

Ik ben reeds het eerste probleem tegen gekomen:
Als ik survey data importeer wil ik dat hij van ingestelde codelijnen een survey figure maakt. Maar wanneer ik de gegevens importeer maakt c3d er plot segments van en zet hij ze bovendien niet in de juiste laag. Degene waar ik mee samen werkt heeft in de survey user settings exact de zelfde instellingen en van hem heb ik ook de aangemaakte database prefix gekopieerd.

Waar kan ik dit aanpassen zodat de lijnen automatisch in de goede laag komen en er automatisch een survey figure aangemaakt wordt?

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 44

Re: Survey Figures

Berichtdoor Frank » wo 17 okt 2012, 12:03

Hallo Koens90,

Allereerst een opmerking over de "Plot Segments". Wanneer je AutoCAD Civil 3D installeert heb je twee mogelijkheden, namelijk de US-English version en de UK-British version. Het feit dat jij Plot Segments ziet staan betekend dat je de UK-British version hebt geïnstalleerd.
Op zich niet zo'n probleem maar hierdoor wijken een aantal termen/onderdelen binnen de interface van AutoCAD Civil 3D af van wat de meeste hier in Nederland gebruiken.

Het feit dat hij er plot Segments van maakt betekend dat er voor het specifieke onderdeel het onderdeel "Plot" (in de US-english version "LotLine") staat aangevinkt.
Het feit dat de objecten niet op de juiste laag worden geplaatst heeft te maken met de instellingen van je Figure Prefix Database.
Zorg ervoor dat deze actief is, zowel in de Survey Tab als in het dialoogscherm tijdens het importeren (laatste scherm tijdens de Import Survey Data).
Hierbij is het van belang dat de instellingen exact overeenkomen; het importbestand en de Prefix Database.

Wanneer deze instellingen goed zijn ingesteld moet het op de juiste manier worden verwerkt.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection