mass/haul diagrams en volume reports

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

koens90
Berichten: 6

mass/haul diagrams en volume reports

Berichtdoor koens90 » di 30 okt 2012, 16:33

Wat zijn zoal de mogelijkheden met mass/haul diagrams en volume rapportages?

Ik heb gezien dat je er langs een alignement de hoeveelheid te verplaatsen grond mee in kaart kan brengen, maar is het ook mogelijk om bijvoorbeeld hoeveelheden van een af te graven depot tegen een te ontwerpen talud te analyseren? M.b.v. verschillende surfaces kan ik wel volumes uitrekenen maar ik ben benieuwd wat er nog meer mogelijk is.

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 44

Re: mass/haul diagrams en volume reports

Berichtdoor Frank » wo 31 okt 2012, 09:55

Hallo,

De mass/haul functionaleit werkt enkel als er gewerkt wordt op basis van een alignment en er hoeveelheden zijn berekend op basis van materialen (QTO). Vanuit het model is het dan mogelijk de materialen uit te zetten tegen de lengte van het ontwerpmodel.
Bij deze functionaliteit is het mogelijk om gebruik te maken van zogenaamde dump- en borrow pits. Dit houdt in dat de hoeveelheden van het model kunnen worden aangevuld met hoeveelheidsgegevens vanuit bijvoorbeeld een aanwezig tijdelijk depot of een plek waar overgebleven grond kan worden verwerkt in de omgeving.

koens90
Berichten: 6

Re: mass/haul diagrams en volume reports

Berichtdoor koens90 » do 15 nov 2012, 13:04

In Mass Haul diagrammen moeten toch ook afstanden tussen bepaalde punten weergegeven moeten worden? Ik heb een voorbeeld mass/haul diagram waarin de overhaul en freehaul afstanden weergegeven worden, evenals de bijbehorende hoeveelheden. Hoe kan ik deze in het diagram opnemen?

En nog een andere vraag, is het mogelijk om de verticale profielen te optimaliseren? Ik zou graag de hoeveelheid grondverzet minimaliseren en de minimale en maximale hellingen opgeven. Ik zag op internet een uitbreiding op c3d waarmee dit kan. Alleen deze uitbreiding is maar tot augustus 2012 vrijgegeven.

axel
Berichten: 3

volume reports

Berichtdoor axel » vr 16 nov 2012, 12:49

Ik ben momenteel bezig om de layout te veranderen van de cutfillreport.xsl zodat het rapport er in het nederlands uitkomt en niet in het engels. Nu wil ik nog een logo in de xsl plaatsen zodat deze onder of boven de eerste Tekstbalk komt. Iemand enig idee hoe ik een png in de xsl krijg?

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection