STL exporter

Bent u bouwkundig? Dan is het forum Bouw en Architectuur voor u! Autodesk AEC Collection en de Bouw Connect Bibliotheek komen hier uitgebreid aan bod.

Moderators: Coen, DavidN, Anton, Roy_M

HenkvanEs
Berichten: 1

STL exporter

Berichtdoor HenkvanEs » vr 26 aug 2016, 14:24

Ik heb het bestand STL exporter gedownload van Autodesk.com, en geïnstalleerd. Echter kan ik deze plug-in niet vinden binnen Revit LT.
Waar vindt ik de button om deze te starten?
Nu heb ik ook een raar nieuw probleem, als ik een nieuw project begin, komen er geen stamienbollen aan de grid en er komt ook geen mogelijkheid meer om levels aan te maken.
Heeft het importeren van STL hier mee te maken?

Joost

Re: STL exporter

Berichtdoor Joost » vr 16 sep 2016, 09:07

Beste,

Naar aanleiding van uw vraag op het forum het volgende:

Het antwoord op uw laatste vraag is nee. STL heeft geen invloed op het gedrag van gridlines ed in revit LT. Daarmee wordt de vraag in tweeën geknipt.

1. STL files zijn files die, voor zover mijn kennis reikt, gebruikt worden door frees en snijmachines. Dit is het formaat welke ingelezen wordt door de software horende bij de machines. Inventor is in eerste instantie het aangewezen Autodesk pakket om deze bestanden te kunnen im- en exporteren. Verdere mogelijkheden met stl files, op het gebied van modelleren, zijn te vinden in 3ds max.

2. Revit LT. Binnen dit pakket kunt u geen externe plug-ins installeren. Dit kan enkel binnen de Revit Full versie welke deel uitmaakt van de industry collections. Vandaar dat u het icoon niet kunt vinden binnen Revit LT.
Het gedrag van de gridlines ed is afhankelijk van de instellingen in het document of de template. Een goede start van een zoektocht om dit naar wens in te richten is te vinden in de 'additional settings' op de ribbon tab 'manage'. Verschillende families hebben hun invloed op het uiterlijk van de annotaties.

Groet, Joost

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection