Autodesk A360 Desktop Expiration

Werken waar je wil, wanneer je wil en met wie je wil. Dat is wat de Cloud & Collaboration services van Autodesk te bieden hebben. Steeds meer bouw- en civieltechnische bedrijven stappen over op deze efficiënte vorm van informatie delen en communiceren.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Roy_M

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Autodesk A360 Desktop Expiration

Berichtdoor Emre » ma 28 aug 2017, 16:52

A360 Desktop synchroniseert gegevens die lokaal op uw computer zijn opgeslagen met A360 Drive, een cloud omgeving van Autodesk. Recent heeft Autodesk aangegeven dat ondersteuning voor A360 Desktop in fasen wordt afgebouwd. Onderstaande informatie is voor iedereen die gebruik maakt van A360 Desktop of bestanden synchroniseert met A360 Drive.

Foutmelding die wordt weergegeven:
Afbeelding

Als u nu A360 Desktop gebruikt dan zullen al uw bestanden online beschikbaar blijven in A360 Drive. Ze zullen enkel niet meer gesynchroniseerd worden naar uw systeem. Welke versie van A360 Desktop niet meer wordt ondersteund, kunt u hieronder raadplegen:
  • Versienummers startend met 4, gereleased met 2014 producten: Verlopen op 7 juni 2017
  • Versienummers startend met 5, gereleased met 2015 producten: Verlopen op 26 juli 2017
  • Versienummers startend met 6, gereleased met 2016 producten: Verlopen op 22 augustus 2017
  • Versienummers startend met 7, gereleased met 2017 producten: Verlopen op 19 september 2017
  • Versienummers startend met 8, gereleased met 2018 producten: Verlopen op 10 oktober 2017
Om te achterhalen welke versie u gebruikt, klikt u met uw rechtermuisknop op het A360 Desktop icoon in de taakbalk en selecteert u “Preferences/Voorkeuren”. Hiermee wordt het versienummer van de applicatie weergegeven.

Afbeelding

Als alternatief kunt u naar het laatste versie van A360 Desktop updaten om langer gebruik te maken van de applicatie. Wanneer u A360 Desktop gebruikt en niet update naar de laatste versie, zal niet alleen de datasynchronisatie stoppen met A360 Drive, maar zal “Shared Document” voor AutoCAD niet meer beschikbaar zijn. Raadpleeg de A360 Desktop Download en Release Notes voor meer informatie over het verkrijgen en installeren van deze update.

Meest gestelde vragen
Ik gebruik geen A360 Desktop of sync bestanden met A360 Drive. Hoe kan ik voorkomen dat de
A360 Desktop applicatie continu start wanneer ik mij aanmeld?

U moet de A360 Desktop applicatie verwijderen uit uw opstartprogramma’s. Klik in het systeemvak met de rechtermuisknop op het pictogram A360 Desktop en klik op “Preferences / Voorkeuren”. Verwijder onder “Application” de optie “Start A360 Desktop wanneer ik aanmeld bij Windows”. Dit voorkomt dat de A360 Drive Desktop-component wordt uitgevoerd wanneer u de computer opstart. Start uw systeem opnieuw op om de nieuwe instellingen van kracht te laten gaan.

Waarom stopt Autodesk met de ondersteuning van de A360 Desktop applicatie?
Autodesk richt zich op de nieuwe cloud-mogelijkheden en data management oplossingen die binnenkort door Autodesk bekend worden gemaakt.

Wat is het impact op de geïnstalleerde Autodesk producten, na uitval van de A360 Desktop applicatie?
  • Als u niet bijwerkt naar de nieuwste versie, wordt uw Autodesk A360 Drive-map niet langer
    gesynchroniseerd met A360 Drive online. Maar uw lokale gegevens en online gegevens blijven echter beschikbaar en worden niet verwijderd;
  • Autodesk AutoCAD instellingen sync zal stoppen met werken;
  • De AutoCAD “Share Document” functie is niet langer beschikbaar binnen het product.

Ik heb A360 Drive sync nodig om bestaande werkmethoden te behouden. Hoe kan ik mijn bestaande situatie behouden?
Autodesk biedt een speciale update Raadpleeg de A360 Desktop Releases pagina voor meer informatie over het verkrijgen en installeren van deze update.

Is er een update beschikbaar voor Microsoft Windows XP-gebruikers?
Microsoft ondersteunt Windows XP niet meer. Als gevolg daarvan zijn de laatste updates van Autodesk niet meer compatibel met Windows. A360 Desktop werkt niet meer sinds de vervaldatum van versienummers startend met 4. Voor meer informatie over Windows XP en ‘Ondersteuning voor Windows XP is beëindigd’ verwijzen we u door naar deze pagina.

Moet ik al mijn data downloaden die opgeslagen zijn in A360 Drive?
Nee, dit hoeft u niet te doen. De wijzigingen zullen geen impact hebben op uw bestaande data die u zowel lokaal als in de A360 Cloud online heeft staan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection