Pagina 1 van 1

Op een efficiënte manier een BIM 360 Docs Project opzetten

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 15:10
door Emre
Afbeelding

Het opzetten van nieuwe BIM 360 Docs projecten wordt nu nog eenvoudiger! Autodesk heeft een nieuwe functionaliteit toegevoegd, waarmee projecten aangemaakt kunnen worden op basis van een standaard project template.

Standaard "sjabloon"-projecten
De mappenstructuur van een bestaand project in uw account kan worden gekopieerd. Dit biedt een uitstekende manier om de mappenstructuur van projecten van uw bedrijf in alle projecten te standaardiseren. Om standaardisatie te bevorderen, raden we aan om een of meerdere “sjabloon”-projecten aan te maken die kunnen worden gekopieerd bij het maken van nieuwe BIM 360 Docs projecten.

Project aanmaken
Een project aanmaken in BIM 360 Docs doet u via Accountbeheer > Projecten.
  • Het aanmaken van een project doet u door op Toevoegen te klikken;
  • Er wordt nu een dialoogvenster weergegeven, waar u gegevens van het project kunt invullen;
  • Klik op Opslaan en doorgaan.
Afbeelding
Activeren van Services
Na het opslaan van projectgegevens wordt het scherm getoond, waar u Services kunt gaan activeren.
  • Klik op Activeren bij Documentbeheer;
  • U krijgt nu de mogelijkheid om projectinstellingen te kopiëren, maak hier een keuze uit een van uw “sjabloon”-projecten;
  • Wijs een projectbeheerder toe op basis van e-mailadres en bedrijfsnaam;
  • Klik op Opslaan om de service Documentbeheer te activeren.
Afbeelding
Resultaat
Wanneer u de Service Documentbeheer activeert, zal uw project worden ingericht op basis van uw “sjabloon”-project. Tussentijdse aanpassingen in uw “sjabloon”-project zal niet worden gereflecteerd op uw bestaande projecten.

Afbeelding