PlotPreview en PDF komen niet overeen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

PlotPreview en PDF komen niet overeen

Berichtdoor drebosch » di 17 sep 2019, 15:57

Als ik van een plotblad een PDF wil maken valt er een gedeelte (in mijn geval rechts) weg.
Bij de Page Setup heb ik de optie 'window' gebruikt, maar op de uiteindelijke PlotPDF valt een gedeelte weg.
Bijlagen
page setup.jpg
preview plot.jpg
Website Het Ontstaan.pdf
(1.29 MiB) 134 keer gedownload

drebosch
Berichten: 52

Re: PlotPreview en PDF komen niet overeen

Berichtdoor drebosch » di 17 sep 2019, 16:34

3e bijlage. Waarom lukt het niet een PDF als bijlage toe te voegen?

Gebruikersavatar
Mark
Beheerder
Berichten: 16

Re: PlotPreview en PDF komen niet overeen

Berichtdoor Mark » wo 18 sep 2019, 07:57

Hoi drebosch,

Waarschijnlijk kun je het bestand niet toevoegen omdat het te groot is.
Ik heb de maximale bestandsgrootte aangepast. Zou je eens willen proberen of je het bestand nu wel kunt toevoegen?

Roy_M
Berichten: 126

Re: PlotPreview en PDF komen niet overeen

Berichtdoor Roy_M » wo 18 sep 2019, 09:05

Beste drebosch,

Op basis van de screenshots zie ik niet goed wat er precies mis gaat, maar ik vermoed dat wat je wilt printen te groot is voor het plotbereik. In je eerste screenshot kun je dat zien aan het preview scherm in het midden. Daar staat een rood kader omheen, wat betekent dat wat je wilt plotten niet past op het papier.

Er zijn een aantal oplossingen:
  • Kies een groter papier formaat
  • Maak wat je wilt plotten iets kleiner
  • Zet een vinkje bij "fit to paper", nadeel hiervan is dat de schaal niet meer precies 1 op 1 is, maar wellicht is dat in deze situatie niet zo belangrijk

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: PlotPreview en PDF komen niet overeen

Berichtdoor Storm » vr 20 sep 2019, 14:27

Ik zie in theorie niks mis gaan, waarom er dus wat van af valt is onduidelijk, anders dan dat wat je wilt printen buiten je papierformaat valt.

Je geeft een A2 als PDF formaat aan, maar als de objecten in je layout groter zijn dan vallen deze buiten beeld als je printschaal 1 op 1 is.

Je kan dan een groter papierformaat nemen of, zoals Roy_M aangeeft, 'fit to paper' aanvinken.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 0 gasten

Autodesk AEC Collection