Geen Autodesk updates beschikbaar?
Geplaatst: do 27 jul 2017, 10:40
Voor het installeren en updaten van Autodesk software heeft Autodesk een handige app ontwikkeld, de Autodesk Desktop App. Deze vindt u onderaan in de taakbalk. Als u met de Autodesk Desktop App software heeft geïnstalleerd maar geen meldingen krijgt om deze te updaten, kan het zijn dat u geen rechten heeft (gekregen).
De oplossing is simpel. De Contract Manager (beheerder van de software) doet het volgende:
Een nieuw venster wordt geopend:
Als de gebruiker nu uit- en inlogt zullen de updates beschikbaar zijn*.
* in enkele gevallen duurt het iets langer voordat de wijziging bij de server van Autodesk is verwerkt. Dit duurt vaak niet langer dan een halve dag.
De oplossing is simpel. De Contract Manager (beheerder van de software) doet het volgende:
- inloggen bij Autodesk Account;
- sectie 'Management' selecteren (1);
- tabblad 'Users' selecteren (2);
- bij de betreffende gebruiker, 'Edit Access' selecteren (3).
Een nieuw venster wordt geopend:
- Ga naar de sectie 'Contract' en klap het veld 'Product Updates and Support' open met het pijltje (4);
- vink bij 'Products and Updates' nu 'Assign' aan (5);
- klik op 'Save' (6);
- herhaal dit voor eventueel andere contracten voor deze gebruiker of andere gebruikers.
Als de gebruiker nu uit- en inlogt zullen de updates beschikbaar zijn*.
* in enkele gevallen duurt het iets langer voordat de wijziging bij de server van Autodesk is verwerkt. Dit duurt vaak niet langer dan een halve dag.