Pagina 1 van 1

Geen Autodesk updates beschikbaar?

Geplaatst: do 27 jul 2017, 10:40
door Bram
Voor het installeren en updaten van Autodesk software heeft Autodesk een handige app ontwikkeld, de Autodesk Desktop App. Deze vindt u onderaan in de taakbalk. Als u met de Autodesk Desktop App software heeft geïnstalleerd maar geen meldingen krijgt om deze te updaten, kan het zijn dat u geen rechten heeft (gekregen).

De oplossing is simpel. De Contract Manager (beheerder van de software) doet het volgende:
Afbeelding
  • sectie 'Management' selecteren (1);
  • tabblad 'Users' selecteren (2);
  • bij de betreffende gebruiker, 'Edit Access' selecteren (3).

Een nieuw venster wordt geopend:

Afbeelding
  • Ga naar de sectie 'Contract' en klap het veld 'Product Updates and Support' open met het pijltje (4);
  • vink bij 'Products and Updates' nu 'Assign' aan (5);
  • klik op 'Save' (6);
  • herhaal dit voor eventueel andere contracten voor deze gebruiker of andere gebruikers.

Als de gebruiker nu uit- en inlogt zullen de updates beschikbaar zijn*.
* in enkele gevallen duurt het iets langer voordat de wijziging bij de server van Autodesk is verwerkt. Dit duurt vaak niet langer dan een halve dag.