Grondplan tekenen van een huis.

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Deefje
Berichten: 11

Grondplan tekenen van een huis.

Berichtdoor Deefje » vr 19 okt 2012, 10:50

Hallo ,

Mijn Naam is Dave en ik ben nieuw in de wereld van autocad.
Sinds vorig jaar ben ik via avondschool aan het leren werken met autocad en probeer ik ook zoveel mogelijk op te zoeken via het net.
Autocad is best wel een interessant programma.

Nu zit ik met een vraag in mijn hoofd over iets wat ik wil proberen.

Graag zou ik een grondplan van een huis willen leren tekenen met te beginnen mijn eigen huis waar ik woon.

Maar... Op welke grootte moet je dat tekenen? mijn units stel ik in op METERS. Maar dan zie ik dat ik niet meer kan tekenen dat mijn model ergens stopt en dat ik niet meer .. hoe zeg je het... scrollen of kan pannen naar boven. Zit gelijk op het einde van mijn scherm.

Waar moet ik beginnen en op wat of met wat moet je zekers rekening houden bij een grondplan van een huis.

Zou het later ook willen gebruiken voor mijn elektriciteit op aan te duiden enz.

Heb al zitten zoeken via google , maar niet alle informatie komt duidelijk over.

Met vriendelijke groeten.

ps: mijn andere vraag stel ik later eens op het forum.
Dave

Ingeborg
Berichten: 28

Re: Grondplan tekenen van een huis.

Berichtdoor Ingeborg » vr 19 okt 2012, 11:26

Hoi Dave,

Fijn dat je zo enthousiast bent. Ik denk dat je een keer je tekening moet regenereren.
Tik RE <enter> in op de commandline en waarschijnlijk kun je daarna wel weer zoomen en pannen.
Als dat niet voldoende helpt dan kun je proberen te kijken naar de Limits van je tekening (tik Limits <enter>). Succes ermee.

Groet,

Ingeborg

Deefje
Berichten: 11

Re: Grondplan tekenen van een huis.

Berichtdoor Deefje » vr 19 okt 2012, 12:05