Plotter probleem

Heeft u problemen of vragen over uw PC, plotter, werkstation, videokaart, geheugen, prestaties of andere hardware gerelateerde zaken? Stel ze in dit forum.

Moderators: Bram, Roy_M, WAA

M.Derks
Berichten: 1

Plotter probleem

Berichtdoor M.Derks » do 01 jul 2021, 10:06

Goede dag allemaal,

Ik kan jullie hulp denk ik wel gebruiken. Bij ons op het werk hebben we 2 cad pc's staan met beide autocad2020. Onder hebben wij ook plotters staan. Ik stel in autcad voor een layout een bepaalde plotinstelling in. HP plotter met tekening formaat A1. Wanneer ik de betreffende tekening op de andere CAD pc open dan ben ik deze instellingen kwijt.

Nu hebben wij dit voor en deel opgelost door voor iedere plotter en papierformaat een eigen pc3 bestand te maken. Maar dit zorgt voor een niet werkbaar lange lijst aan plotters en papier formaten.

Hadden jullie ook last van dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost? Alvast bedankt voor je reactie.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Plotter probleem

Berichtdoor Storm » do 01 jul 2021, 12:04

Ik heb hier in een netwerkomgeving (met meerdere gebruikers) geen last van gehad. Probleem zit meer in de 'onkunde' bij gebruikers.

In principe heb je net zoveel .PC3 bestanden als dat je printers hebt. Eventueel kun je voor elke instelling van een printer een .PC3 bestand maken (kleur of zwart/wit, hoge of lage kwaliteit, welke lade/rol van de printer/plotter).

Ik heb niet de ervaring dat je meer dan 1 instelling (en dus .pc3) bestand per plotter nodig hebt, immers print je bij voorkeur altijd op 1 manier (dus niet het ene printje in kleur, en de andere weer in hoge kwaliteit etc.) Kleurinstellingen zijn dan overigens weer met een .CTB bestand te bepalen.

Hoe dan ook zou je als je een PC3 bestand wat op de ene computer gebruikt wordt ook kunnen gebruiken op een andere pc en precies dezelfde print moeten krijgen. Door ze op een centraal punt op het netwerk uit te lezen heb je allemaal hetzelfde .PC3 bestand.

Afwijkende papierformaten (verlengde tekeningen) heb ik wel altijd mee lopen stoeien, en ik heb het idee dat dit wel iets is dat enkel lokaal wordt bewaard. Standaard papierformaten van de plotter/printer kun je wel gewoon filteren in de instellingen en deze worden als het goed is wel bewaard in de .PC3 of .PMP bestanden. Als je voor een normale A3 printer bijvoorbeeld alleen maar A3 en A4 hebt, heb je niks aan een waslijst van 'Letter' en A5 papierformaten, die kun je dus ook wegfilteren.

Hoe jullie middels diverse PC3 bestanden voor elke variabele een los bestand hebben lijkt mij idd ook niet werkbaar/zinvol.

Waarom de instellingen bij jullie op een andere pc niet hetzelfde zijn laat zich raden, maar ik zou kijken of alle cad stations wel naar de zelfde instellingen map verwijzen en, indien lokaal, de .PC3 bestanden de zelfde naam hebben.
Kijk tevens of de voorkeursinstellingen van de printers/plotters op alle systemen gelijk zijn. Zaken die niet specifiek in de .PC3 zijn geregeld kunnen vanuit de standaard instellingen van het besturingssysteem worden overgenomen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Autodesk AEC Collection