dwt

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

WimB
Berichten: 105

dwt

Berichtdoor WimB » do 27 okt 2022, 09:20

Weet iemand dat wanneer je het DWT veranderd die staat op de Server en we hebben meerdere computers die de DWT gebruiken,
dat degene die de DWT veranderd de wijzigingen heeft maar de anderen de wijzigingen niet heeft.
En als iemand anders hem veranderd vice versa

Roy_M
Berichten: 126

Re: dwt

Berichtdoor Roy_M » do 27 okt 2022, 11:01

Beste Wim,

Dat zou niet moeten kunnen. Als alles goed ingesteld is en degene die de DWT aan past slaat de wijzigingen op op de centrale locatie dan moet iedereen die wijzigingen zien. Dat is het hele principe.

Ik denk dat je eens goed moet nakijken of iedereen wel de template van de centrale locatie gebruikt en niet toch van een lokale opslag.

WimB
Berichten: 105

Re: dwt

Berichtdoor WimB » do 27 okt 2022, 11:21

Staat ingesteld dat ieder de zelfde dwt gebruikt
Alleen als ik hem instel dan hebben de andere de wijzigingen niet en als iemand ander de zelfde instellingen erin zet dan is die bij diegen goed en zijn de andere deze weer kwijt
dat is het rare ervan

Roy_M
Berichten: 126

Re: dwt

Berichtdoor Roy_M » do 27 okt 2022, 15:11

Dat is inderdaad heel vreemd. Wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je de DWT op een Cloudopslag hebt staan in een map die iedereen ook lokaal synchroniseert. Misschien dat daar dan wat mis gaat?

Kun je anders aangeven wat de wijziging precies is die je wilt aanpassen? Misschien dat daar wat in zit.

WimB
Berichten: 105

Re: dwt

Berichtdoor WimB » do 27 okt 2022, 15:19

Willen in de DWT een printerinstelling in zetten.
Als 1 mand dat doet staat hij voor hem goed en voor de anderen niet
Doet het iemand anders dan is voor die de instelling goed en is het er bij de andere weer uit en zo vice versa.

Roy_M
Berichten: 126

Re: dwt

Berichtdoor Roy_M » do 27 okt 2022, 15:54

Dan denk ik dat het probleem er in zit dat de plotter niet bij iedereen met dezelfde naam/ eigenschappen bekend is. Wanneer een ander dan de DWT gebruikt dan zal AutoCAD een andere plotter kiezen die wel in de lijst staat. Ik weet niet precies op welke eigenschappen er precies gecontroleerd wordt, maar dit zou bijvoorbeeld al een andere driver kunnen zijn.

Praktisch gezien zou ik 2 opties adviseren:
- Maak een pc3 bestand van jullie plotter en plaats die op de gedeelde locatie. Verwijs bij iedereen naar die locatie voor de pc3-bestanden en gebruik die plotter in de DWT. (Als je als naam voor de plotter iets als "onze_plotter" gebruikt dan heb je meteen het voordeel dat wanneer je ooit een nieuwe plotter krijgt, je van die plotter een nieuw pc3 bestand maakt met dezelfde naam en de oude overschrijft. Al je oude tekeningen herkennen dan automatisch de nieuwe plotter, want hij heeft dezelfde naam als de oude plotter).

- Gebruik als standaard plotter de DWG-to-PDF plotter van AutoCAD. Die heeft iedereen en over het algemeen wordt er toch het meeste naar PDF geplot.

Hoe je een PC3 bestand maakt kun je eenvoudig via Google vinden.

WimB
Berichten: 105

Re: dwt

Berichtdoor WimB » do 27 okt 2022, 16:23

Als we een printer instellen in het dwt die we alle gebruiken en als een ander een nieuwe tekening opent dan is er geen printer meer ingesteld.
Ook geen andere

Roy_M
Berichten: 126

Re: dwt

Berichtdoor Roy_M » do 27 okt 2022, 16:38

Dan is het toch iets in de naam van die printer. ik vermoed dat deze bij iedereen lokaal geïnstalleerd is of iets dergelijks. Daardoor "denkt" AutoCAD dat die printer op een andere computer niet bestaat en daarom is er geen printer geselecteerd. Dus ik denk dat je naar 1 van de 2 opties uit mijn eerdere post moet kijken voor een oplossing.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: dwt

Berichtdoor Storm » vr 28 okt 2022, 09:34

Hoe stel je de printer in? Middels PC3 bestanden?

Indien ja, dan moet naar deze PC3 bestanden ook verwezen worden op een centrale locatie net zoals de DWT.

Ik heb persoonlijk wel de ervaring dat dit snel de soep in loopt door een wildgroei aan 'persoonlijke' instellingen die voor iedereen worden doorgevoerd met soms vele PC3 printers tot gevolg, of niet-standaard papierformaten die worden ingesteld niet worden gedeeld met de overige gebruikers. En ja, lokale systeeminstellingen zijn lokaal, dus die kun je niet delen.

Indien je de systeemprinter toepast dan gelden lokale instellingen van die printers zoals die op de bewuste computer zijn ingesteld. Het kan dus zijn dat die printers niet de zelfde naam hebben. Dit is lastig te regelen in 1 PC3 bestand, omdat die verwijst naar een specifieke systeemprinter.

Als de bewuste printer bij iedere gebruiker de zelfde naam hebben als zij binnen bijvoorbeeld Word een printje willen maken dan kun je daar prima een PC3 bestand voor maken. Welke dus ook via een netwerk centraal benadert kan worden en bij iedere gebruiker kan worden ingesteld.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection