Tekening door een ander programma gemaakt

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Keessiekees
Berichten: 2

Tekening door een ander programma gemaakt

Berichtdoor Keessiekees » ma 28 nov 2022, 11:23

Beste forumleden,

Ik loop al een tijdje tegen een irritant probleem aan en hoop hier een antwoord te vinden. Momenteel werk ik samen met een architect die zijn tekeningen maakt met Vectorworks, maar met bijvoorbeeld Tekla ondervindt ik het ook. Het lijkt eigenlijk te zitten in tekeningen die gemaakt zijn in 3D en omgezet zijn naar 2D.
Autocad LT heeft bij mij veel moeite als ik ga tekenen in die omgezette tekening of als ik delen eruit kopieer naar een door Autocad aangemaakte tekening. Hij heeft vooral heel veel moeite met de grips. Die krijgt hij niet te pakken, alsof de grips er niet zitten. Als ik uitzoom vindt hij ze soms wel maar vaak niet.
Ik hoop dat iemand mij hier vanaf kan helpen.

Groet Kees

Roy_M
Berichten: 126

Re: Tekening door een ander programma gemaakt

Berichtdoor Roy_M » ma 28 nov 2022, 17:13

Beste Kees,

Waarschijnlijk worden bij die exports heel veel kleine objecten gegenereerd. Dus ook voor bijvoorbeeld boutjes, die opgebouwd worden uit veel losse kleine lijntjes. Als het totaal aantal objecten dat je selecteert te groot wordt dan zal AutoCAD geen grips meer laten zien. Het beste kun je kijken of je de tekening kunt opschonen. Dan kan bijvoorbeeld met het OVERKILL commando. Daarna nog een keer PURGE en AUDIT gebruiken en dan gaat het hopelijk wat beter.

Succes.

Keessiekees
Berichten: 2

Re: Tekening door een ander programma gemaakt

Berichtdoor Keessiekees » vr 02 dec 2022, 14:32

Beste Roy,

Dank je wel, ik ga het proberen!

Groet Kees

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection