mijn 1e macro

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

matizje
Berichten: 1

mijn 1e macro

Berichtdoor matizje » ma 19 dec 2022, 19:26

Hallo,
ik ben uit nieuwsgierigheid begonnen met macro's te schrijven voor Autocad 2016. Ik kan heel veel info vinden op internet maar loop tegen het volgende probleem aan en ben eigenlijk op zoek naar een voorzetje.
Ik wil graag een macro met de volgende commandos:
move from basepoint met een offset. Als ik deze macro opneem met de action-recorder staan er al coördinaten in de macro en ik wil de macro dus zo maken dat ik het basepoint en de offset nog kan bepalen. Wie geeft mij de voorzet?

Alvast bedankt

Roy_M
Berichten: 126

Re: mijn 1e macro

Berichtdoor Roy_M » vr 23 dec 2022, 10:59

Dit is inderdaad een nadeel van de Macro/ Action recorder. Je kunt daarom beter zelf de Macro schrijven. Je kunt in een Toolpalette zelf een knop toevoegen en daar een Macro in zetten door alle stappen in te typen. Met een korte zoekactie op internet zoals bijvoorbeeld "AutoCAD Macros maken" kom je meerdere websites tegen die je hierbij kunnen helpen.
Mocht je er niet uit komen dan is onze AutoCAD Gevorderden training wellicht een leuk idee. Daarin wordt dit helemaal behandeld: https://www.arkance-systems.nl/autocad- ... en-cursus/

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: mijn 1e macro

Berichtdoor Storm » vr 23 dec 2022, 13:31

Ik weet niet of macro's enige voordelen biedt tegenover lisp, anders dan dat lips routines niet werken in de LT variant. Maar mogelijk kun je beter je tijd investeren in lisp routines. Maar kennis van beide is natuurlijk ook prima.

Google is je vriend in deze, en een zoekopdracht 'add pause for user input macro autocad' geeft meteen goede resultaten.

https://knowledge.autodesk.com/support/ ... 0backslash.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten

Autodesk AEC Collection