Press ENTER to continue

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mark_HG
Berichten: 45

Press ENTER to continue

Berichtdoor Mark_HG » do 23 sep 2021, 08:18

Hoi,

Als ik een DXF file probeer te openen, gaat er iets fout en komt in de commando-regel het volgende te staan: Press ENTER to continue
Vervolgens sluit de DXF file.
Ik heb al geprobeerd via de Recover functie, maar ook daar krijg ik de dxf niet mee open.

Ik heb voor de zekerheid het dxf bijgevoegd.
Bladel_ms.dxf
(123.64 KiB) 47 keer gedownload
Wie kan mij helpen, alvast bedankt.

Groetjes Mark

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Press ENTER to continue

Berichtdoor Storm » do 23 sep 2021, 16:22

Hallo Mark,

Het lijkt op een DXF welke niet vanuit Autocad is gegenereerd. Aan het begin van het bestand staat normaal een autocadversie genoemd.

Bij het openen van het bestand in autocad komt er een foutcode aan het einde van het bestand. Door het handmatig toevoegen van een versienummer verhuist de foutcode naar regel 242 bij mij, maar daar word ik ook niks wijzer van. Mogelijk dat het komt door het 'APPID' welke daarvoor genoemd wordt, en de enige is in het bestand.

Soms krijg ik middels diverse online viewers een DXF nog wel weer aan de praat, maar dat krijg ik hierbij ook niet voor elkaar.

Ik verwacht dat het bestand gewoon corrupt is geraakt bij het opslaan of de export ervan.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Press ENTER to continue

Berichtdoor Mark_HG » vr 24 sep 2021, 07:54

Hoi Storm,

Toch bedankt om ernaar te kijken. Ik ga het bedrijf, waarvan ik het bestand heb gekregen, inseinen dat het bestand corrupt is.

grtjs Mark

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten

Autodesk AEC Collection