totale lengtes van Poly lines

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Toon1979
Berichten: 1

totale lengtes van Poly lines

Berichtdoor Toon1979 » wo 16 mar 2022, 15:12

Hallo,
Wij werken met 2d tekeningen die ik inmeet met land2map, dit zijn voornamelijk riool revisies.
In Bricscad kan ik bijvoorbeeld alle lagen uitzetten behalve die van 125mm pvc regenwater.
dan selecteer ik deze allemaal en krijg in properties een totaal te zien in meters van al deze aansluitingen.
In autocad 2022 staat er dan VARIES. Hoe kan ik ook in Autocad ook een totaal krijgen van een groep "losse"polylines.

Al vast bedankt.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: totale lengtes van Poly lines

Berichtdoor Storm » wo 16 mar 2022, 15:23

Dat kan enkel middels tools zoals bijvoorbeeld die van Infracad of middels een lisproutine.

Je kunt ook het commando 'LIST' doen als je alle lijnen hebt geselecteerd. Dan krijg je een apart scherm met o.a. alle lengtes, maar is niet overzichtelijk.


Deze lisproutine gebruik ik zelf als ik de lengtes wil weten.
http://www.lee-mac.com/totallengthandarea.html

Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 44

Re: totale lengtes van Poly lines

Berichtdoor Frank » do 24 mar 2022, 16:29

Wanneer je de tekening conform NLCS hebt opgebouwd bestaat er binnen InfraCAD de mogelijkheid gebruik te maken van de NLCS-object Viewer. Hiermee kan je heel specifiek op basis van NLCS eigenschappen gegevens uit een tekening raadplegen, selecteren en rapporteren/exporteren. In de handleiding van InfraCAD wordt dit verder uitgelegd in de paragraaf Hoeveelheden bepalen.

Naast deze mogelijkheid bestaat er ook nog de functie Lengte en oppervlakten calculeren. Deze functie kan snel op basis van een selectie gegevens uit een tekening verzamelen en informatie zoals laag en lengtes exporteren naar een csv-bestand.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection