Visibility state voor attribute in block

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Jan Heesch
Berichten: 76

Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Jan Heesch » do 26 apr 2012, 16:17

Ik heb een blok t.b.v. het aangeven van een doorsnede, waarin ik 2 visibility states heb aangemaakt. 1x voor links en 1x voor rechts. Bij beide weergaven heb ik eenzelfde attribute voor de doorsnede letter/nummer. Echter bij het inserteren van het blok geeft hij beide attributes weer i.p.v. alleen die van het betreffende visibility state. Ik moet dus iedere keer apart één van beide invullen dan wel blanco maken.
Is het mogelijk de attribute zodanig te definiëren, dat in het blok alleen het attribute van de actieve visibility state wordt weergegeven?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Storm » vr 27 apr 2012, 10:26

Wellicht heb je bij het aanmaken eerst de doorsnedelijn gemaakt, en later de attributes toegevoegd?

Hoe dan ook zou ik als je het blok hebt gemaakt/ingevoegd even het commando ATTSYNC uitvoeren, object selecteren en een paar keer op enter.

Als je in een block later attribute teksten toevoegd moeten deze op een bepaalde manier worden bijgewerkt en dat gaat middels dat commando.


Als ik overigens als tip mag meegeven kun je wellicht beter een FLIP toepassen ipv een visibilety. Dan hoef je maar 1 lijn en de A-A (A^---^A) in te voegen en middels de flip draai je de boel zo om naar links of rechts. Scheelt toch weer een paar objecten in het blok :).

Jan Heesch
Berichten: 76

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Jan Heesch » vr 27 apr 2012, 13:33

Storm,

Dat laatste was een prima idee en geeft ook gewenste resultaat.

Bedankt weer.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Storm » vr 27 apr 2012, 14:36

Geen probleem.

Weet in ieder geval voor de volgende keer dat als je een Attribute text aan een block toevoegd je deze na het saven nog wel even moet behandelen met het ATTSYNC commando :).

Dit geld overigens alleen voor Attribute texten, andere teksten of objecten zouden na het saven van een block wel gelijk zichtbaar zijn.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Storm » vr 27 apr 2012, 20:06

Ik kon het niet laten er even een instructievideo van te maken. Al is het maar ter info :). Misschien heeft iemand er nog wat aan.

gclg9qFQOHE" onclick="window.open(this.href);return false;

Joost

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Joost » do 03 mei 2012, 09:39

Hallo Storm en Jan,

Mooie oplossing. Bedankt daarvoor Storm.
Zou je de link naar de video even willen aanpassen? Ik krijg een dode link te zien.

Bedankt, groet Joost.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Storm » do 03 mei 2012, 10:11

De link is toch echt goed. Als ik me uitlog op youtube en via me telefoon doet de link het prima :).

Joost

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Joost » do 03 mei 2012, 10:52

Storm,

Top video. Duidelijk.

Dank, groet Joost

Marvuu
Berichten: 1

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Marvuu » ma 18 nov 2013, 10:39

Goedemorgen,
Dit probleem heb ik ook al een geruime tijd en krijg de attributen NIET verborgen als deze in een visibility state niet zichtbaar moeten zijn.
Bij een gespiegeld patroon is de oplossing al genoemd maar wat als er niet met FLIP gewerkt kan worden, mijn elek-component is niet gespiegeld.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Visibility state voor attribute in block

Berichtdoor Storm » ma 18 nov 2013, 11:22

Wellicht heb je de attribute text later toegevoegd aan het block?
Je moet dan namelijk achteraf het block 'synchroniseren' middels het ATTSYNC commando.

Mits de visibility e.d. goed staan ingesteld moet dit na het uitvoeren van dat commando, en het toepassen op het desbetreffende block, werken zoals het hoort.

Onhoud dit overigens, want met zo goed als alles wat je met Attribute texten doen in een block moet je achteraf met ATTSYNC behandelen. Een tekststijl of laag gaat sowieso wel, maar zodra je deze verplaatst moet dat eerst worden gesynchroniseerd.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

Autodesk AEC Collection