object snap werkt niet

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

rbrouwer
Berichten: 2

object snap werkt niet

Berichtdoor rbrouwer » di 21 okt 2014, 09:14

Hallo allemaal,
Kan iemand mij helpen? Ik probeer objecten in een tekening te verplaatsen of te kopiëren. Dit lukt echter bijna niet omdat het selecteren niet lukt.
Als ik een basepoint moet kiezen wil ik bijv. het hoekpunt pakken. Als ik de cursor daarnaartoe beweeg 'springt' het weg. Ik kan dus maar niet bij dat punt komen zodat ik erop kan klikken... Heeft iemand anders dat probleem ook eens gehad?

Ik werk in Autocad 2015 op een HP Probook 4540s. De tekening is redelijk groot, maar heb hier nog niet eerder problemen mee gehad. Ik heb xrefs al uitgeschakeld, maar het probleem blijft. Ook object snap menu staat goed ingesteld en is ingeschakeld.

alvast hartelijk dank!

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: object snap werkt niet

Berichtdoor Storm » di 21 okt 2014, 13:07

'Het springt weg' ?

Het klinkt alsog de SNAP aanstaat ipv de OSNAP. Met snap prik je vast op het GRID.

rbrouwer
Berichten: 2

Re: object snap werkt niet

Berichtdoor rbrouwer » di 21 okt 2014, 15:15

Ik heb eindelijk gevonden waar het aan lag! Nouja, ik heb een manier gevonden waarop ik dit probleem niet tegenkom. Ik had grid snap aan staan i.p.v. polar snap. Ik weet niet waarom, maar als ik de polar snap aan heb gaat het wél goed.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: object snap werkt niet

Berichtdoor Storm » di 21 okt 2014, 16:18

Dat bedoelde ik ook. Maar fijn dat het probleem is opgelost.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection