samenvoegen corridors bij toe- en afritten stroomweg

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

SanderMeier
Berichten: 1

samenvoegen corridors bij toe- en afritten stroomweg

Berichtdoor SanderMeier » do 12 dec 2019, 13:49

Ik heb voor een schoolproject in Civil3d een aansluiting getekend van een stroomweg en een gebiedsontsluitingsweg. Hierbij gaat de gebiedsontsluitingsweg over de stroomweg heen. nu hebben de af- en toeritten een eigen corridor en de stroomweg heeft een eigen corridor. Ik wil deze netjes op elkaar aan laten sluiten en heb hiervoor wel tekeningen met afmetingen maar dit zijn simpele polylines in plaats van een mooi ontwerp.Ik vraag me af hoe ik dat het beste kan aanpakken. Is er iemand die mij daar mee op weg zou kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Sander Meier
Bijlagen
Zo ziet de aansluiting er globaal uit
Zo ziet de aansluiting er globaal uit
Dit is de weg opbouw van de toe- en afritten
Dit is de weg opbouw van de toe- en afritten
Dit is de weg opbouw van de stroomweg
Dit is de weg opbouw van de stroomweg

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: samenvoegen corridors bij toe- en afritten stroomweg

Berichtdoor Storm » do 12 dec 2019, 15:49

Ik ben niet helemaal into de materie, maar vanaf het snijpunt van de op-/afrit zou ik een andere assembly toepassen die vanaf de buitenkant een target heeft naar de hoofdweg toe, of een assembly voor de hoofdweg die op het snijpunt met de op-/afrit een target heeft naar de buitenkant van die op-/afritten.


Dus bijvoorbeeld, en ik denk dat dat de makkelijkste manier is, de assembly van de 'Stroomweg' kopieren, en daar aan de rechter en linkerkant een extra lijn te zetten met een target naar de buitenkant van de op-/afrit.
Die lijn kun je nu genereren vanuit je gemaakte corridor. En in je corridor properties van de stroomweg kun je voor dat bewuste deel (region) een andere assembly toepassen waarin je dus ook voor de op-/afrit lijn een target kunt instellen.

Hopelijk kom je hier een eindje mee verder :).

JanVermeer
Berichten: 1

Re: samenvoegen corridors bij toe- en afritten stroomweg

Berichtdoor JanVermeer » ma 06 jan 2020, 15:06

Kijk eens naar de mogelijkheden van offset alignments, gebruik die vervolgens als target voor je toe- en afritten.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection