onvolledige weergave KML bestand

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

RLG
Berichten: 14

onvolledige weergave KML bestand

Berichtdoor RLG » wo 18 mar 2020, 09:21

Beste lezer,

Op het moment lopen wij tegen het probleem aan:

Bij het exporteren van een plangebied naar KML of KMZ en vervolgens inladen in Google Earth, worden de hatches niet goed weergegeven.

Nou dachten wij in eerste instantie dat het door de omvang van het KML of KMZ bestand kwam.

echter hebben wij het bestand vereenvoudigd tot een KMZ bestand van 2.4 MB, maar dit maakt geen verschil.

Weten jullie waardoor dit komt? of wat een mogelijke oplossing is?

alvast bedankt!

Robbert-Jan

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: onvolledige weergave KML bestand

Berichtdoor Storm » wo 18 mar 2020, 09:49

Worden de hatches 'niet goed' of helemaal niet weergegeven?

Als ik wat exporteer vanuit civil 3D zie ik geen hatches.

Maar dingen waar ik nu even aan denk: Exploderen hatches zodat het lijnen worden, of mogelijk is het hoogteprofiel niet goed en wordt het 'onder' de wereld van google earth weergegeven.

RLG
Berichten: 14

Re: onvolledige weergave KML bestand

Berichtdoor RLG » wo 18 mar 2020, 09:57

Beste Storm,

de hatches worden 'niet goed' weergegeven. Het ziet er hetzelfde uit dan wanneer je een hatch over een 3D solid zet en dan op realistic zet.

volgens mij is het inderdaad het probleem, dat de hatch onder de wereld van google earth weergegeven wordt.

het exploderen van de hatches is een optie, maar ik verwacht dat het een zwaar bestand wordt, aangezien de hatches als solids weergegeven moeten worden. Dit kan natuurlijk met een ansi31 maar dan krijg je wel heel veel lijntjes, maar het is het proberen waard!

dwattimena@rombou.nl
Berichten: 1

van autocad tekening omzetten naar KML bestand tbv google earth

Berichtdoor dwattimena@rombou.nl » do 11 jun 2020, 08:52

goeiemorgen,

kan iemand uitleg geven hoe ik een autocad tekening kan omzetten naar KML bestand tbv google earth?
programmas waar ik mee werk autocad 2018, Revit architecture, infracadmap

alvast bedankt

mvg
Dirk Wattimena
Rombou bv Zwolle

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten

Autodesk AEC Collection