Paste as block in DXF

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mark_HG
Berichten: 45

Paste as block in DXF

Berichtdoor Mark_HG » do 27 aug 2020, 12:20

Hoi,

Als ik in een DXF meerdere elementen selecteer en wil die als een block in een andere DXF kopieren, lukt mij dat niet. Ik kan wel gewoon kopieren en ook 'paste to original coordinates' maar zou graag willen dat het als block gebeurd.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg Mark

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Paste as block in DXF

Berichtdoor Mark_HG » do 27 aug 2020, 12:51

Sorry,

Even voor de verduidelijking:
Ik zou graag deelrevisie 1 als block (in de kleur zwart) willen plakken in de deelrevisie 2, maar dat lukt mij dus niet....
zie bijlage

Mvg Mark
Deelrevisie 2 - G.02581 - LS.dxf
(1.33 MiB) 110 keer gedownload
Deelrevisie 1 - G.02581 - LS.dxf
(531.48 KiB) 109 keer gedownload

Roy_M
Berichten: 126

Re: Paste as block in DXF

Berichtdoor Roy_M » do 27 aug 2020, 13:23

Beste Mark,

Misschien begrijp ik niet goed wat je bedoelt, maar in principe kun je de objecten met "paste as block" plaatsen in de 2e tekening (via het rechtermuisknop menu of via toetsencombinatie CTRL+SHIFT+V).

Een alternatief is door de tekening als block te importeren via het commando "insert". Indien je versie 2020 of 2021 gebruikt dan moet je het commando "classicinsert" gebruiken. Je kunt dan de hele tekening als block inladen.

Mocht dit niet zijn wat je bedoelt, probeer dan zo uitgebreid mogelijk te omschrijven wat het probleem is.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Paste as block in DXF

Berichtdoor Mark_HG » do 27 aug 2020, 14:04

Hoi Roy,

Ik kan het wel in het andere bestand plakken, maar niet als een block. Het zijn allemaal losse elementen?
'paste as block' doet het bij mij niet.
Ik gebruik AutoCad2019.

Zou het komen dat ik in een dxf werk?

Grt Mark

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Paste as block in DXF

Berichtdoor Mark_HG » do 27 aug 2020, 14:15

Roy,

Ik ben erachter gekomen..........
- selecteer alles in de deelrevisie 1, type 'block', noem het 1.
- plak het in deelrevisie 2, nu plakt hij het als een block.

Bedankt iig voor je reactie,

Mvg Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: Paste as block in DXF

Berichtdoor Roy_M » do 27 aug 2020, 14:18

Hoi Mark,

Ik heb het geprobeerd in AutoCAD 2021, 2019, en 2019 LT en in alle versies kan ik in een DXF gewoon het commando "paste as block" gebruiken. Vreemd dat dat bij jou niet lukt.
De methode die je nu omschrijft is iets omslachtiger, maar als het voor jou werkt is het prima.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 0 gasten

Autodesk AEC Collection