Stramien tekenen

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Oliemotor2
Berichten: 2

Stramien tekenen

Berichtdoor Oliemotor2 » ma 07 feb 2022, 11:02

Hallo allen,

Ik zit met een probleem. Ik ben vrij nieuw met autocad en nu heb ik een tekening gekregen en staan er stramienen in. Nu wil ik er een paar bij toevoegen alleen weet ik niet waar dit kan en hoe. Zie de bijlage links staan er al stramienen en bovenin zou ik het ook nog willen en dan dus A, B, C etc. Hoe is dit mogelijk?

Alvast bedankt!
Bijlagen
Links getallen, boven ABC
Links getallen, boven ABC
Stramienen.jpg (10.59 KiB) 3456 keer bekeken

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Stramien tekenen

Berichtdoor Storm » ma 07 feb 2022, 12:14

Uitleggen hoe iets werkt als je de 'basics' van een programma nog niet helemaal onder de knie hebt zal lastig zijn.

Er zijn in ieder geval vele manieren, de ene wat 'precieser' dan de andere. Maar ik heb een klein <COPY> en <ALIGN> actie gedaan waarna met wat <MOVE> (verplaatsen) en aanpassing van de textrotation in de <PROPERTIES> een resultaat is bereikt wat jij naar mijn idee bedoelt.

Ik heb een opname gemaakt, de acties en resultaat kun je hier bekijken:
https://autode.sk/3gr2p4z

Oliemotor2
Berichten: 2

Re: Stramien tekenen

Berichtdoor Oliemotor2 » ma 07 feb 2022, 15:02

Storm schreef: ma 07 feb 2022, 12:14 Uitleggen hoe iets werkt als je de 'basics' van een programma nog niet helemaal onder de knie hebt zal lastig zijn.

Er zijn in ieder geval vele manieren, de ene wat 'precieser' dan de andere. Maar ik heb een klein <COPY> en <ALIGN> actie gedaan waarna met wat <MOVE> (verplaatsen) en aanpassing van de textrotation in de <PROPERTIES> een resultaat is bereikt wat jij naar mijn idee bedoelt.

Ik heb een opname gemaakt, de acties en resultaat kun je hier bekijken:
https://autode.sk/3gr2p4z
Precies dit. Dit bedoel ik. Dankjewel voor je reactie en dit werkt

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Autodesk AEC Collection