Verkeersborden met bullet

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

deLeeuw
Berichten: 1

Verkeersborden met bullet

Berichtdoor deLeeuw » di 22 feb 2022, 21:26

Beste,

Het is mij bekend hoe verkeersborden/maatregelen te plaatsen met behulp van Infracad. Mijn vraag is: Hoe krijg ik borden en hekken zoals de afbeelding? Dus met een bullet, zodat ik de exacte locatie op de weg kan aanwijzen, en ze niet alleen langs de weg staan? Ik kom nu namelijk in de knoei met leesbaarheid bij kruisingen etc. Zie afbeeldingen.

Alvast bedankt voor de hulp.
Knipsel2.JPG
Knipsel2.JPG (13.8 KiB) 2876 keer bekeken
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (10.38 KiB) 2876 keer bekeken

Gebruikersavatar
Emre
Berichten: 48

Re: Verkeersborden met bullet

Berichtdoor Emre » wo 23 feb 2022, 17:04

Beste de Leeuw,

Er is geen mogelijkheid om locatie aan te geven van de verkeersborden met de Symbolen die opgenomen zijn in de NLCS Extra-bibliotheek. Dit is deels een bewuste keuze, omdat we hiermee de ontwerpers vrije ruimte geven. Niet iedereen wil namelijk locaties aangeven.

Mijn advies zou zijn om een losstaand Symbool te gebruiken waarmee de locatie van het betreffende Symbool aangegeven kan worden. Mocht je deze Symbool al ter beschikking hebben, dan zou je dit mogelijk kunnen toevoegen in de NLCS Gebruiker- of Projectbibliotheek. Voor meer informatie, zie De NLCS-bibliotheek beheren

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection