RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Berichtdoor Scott » di 07 mar 2023, 14:09

Dag medecatters,

Na ruim 30 jaar met een muis te hebben gewerkt (autocad) heb ik van mijn huisarts de diagnose RSI in de rechterarm gekregen, zo erg inmiddels dat ik er 24/7 last en pijn van heb. Ook wordt ik 's nachts wel eens wakker van de pijn in mijn arm.
Omdat ik koste wat kost wil blijven werken ben ik op zoek naar een "oplossing" om de pijn minder te doen worden maar ik heb inmiddels zoveel gelezen over ergonomische muizen en pennen dat ik de bomen niet meer door het bos zie.
En zullen onder jullie vast ook mensen zijn die mijn klachten herkennen en die mss een passende "oplossing" gevonden hebben, graag zou ik van die mensen horen waar zij voor gekozen hebben en of het het gewenste resultaat geboden heeft. Graag merk en type vermelden aub.
Kosten spelen geen rol, mijn werkgever wil alles betalen want ook hij wil graag hebben dat ik blijf werken en dan liefst bij hem en dat wil ik dus ook.

Ik zie jullie berichten graag.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 82

Re: RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Berichtdoor Bram » di 18 apr 2023, 10:43

Hallo Scott,

Gezien het feit dat je nog geen reacties hebt gekregen, doe ik maar een voorzetje.

Allereerst, vervelend om te horen dat je de diagnose RSI hebt gekregen en dat je er zoveel last van hebt. Het kan je privé en werkzame leven inderdaad aardig verstoren.

Ik kan je natuurlijk eenvoudig verwijzen naar de ergonomische CAD- en 3D-muizen die wij in onze webshop aanbieden en als we je hierdoor kunnen helpen, dan doen we dat natuurlijk graag.

Maar omdat het hier om je gezondheid gaat vind ik het ook belangrijk om te noemen dat er nog heel veel andere mogelijkheden zijn, zoals verticale muizen, joystickmuizen, styluspennen en zelfs trackball-muizen. Ik hoor met betrekking tot RSI goede verhalen over de verticale muizen, maar of dat een juiste keuze is, is natuurlijk afhankelijk van jouw specifieke situatie. Ik weet wel dat het erg wennen is, een paar weken/maanden moet je zeker rekening mee houden voordat je er net zo efficiënt mee kunt werken als een 'normale' muis. Helaas hebben we dergelijke muizen/pennen niet in ons assortiment.

Praat anders eens even met je huisarts en re-integratiecoach. Wellicht hebben zij nog ideeën of werkmethodes die je verder kunnen helpen.

Succes met je zoektocht naar een geschikte oplossing en veel beterschap!

Scott
Berichten: 48

Re: RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Berichtdoor Scott » di 18 apr 2023, 11:00

Dag Bram,

Dank voor je bericht, ik had van de medecatters meer reacties verwacht, want ik zal niet de enige zijn die RSI klachten heeft.
Ik heb zometeen een gesprek met onze bedrijfsarts over mijn klachten en hem kennende gaat hij zeker zijn medewerking verlenen.
Wat betreft je voorbeelden heb ik al een trackball geprobeerd maar dat gaat hem niet worden, met zo'n ding krijg je niks gedaan is te langzaam naar mijn gevoel.
Ik vermoed dat het een wat jezelf ook aangeeft een Verticale muis gaat worden die ik eerst op proef laat kopen en hopenlijk zal dat de klachten wat doen verminderen.

Bedankt voor het meedenken,

Groet Scott

Gebruikersavatar
Bram
Beheerder
Berichten: 82

Re: RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Berichtdoor Bram » di 18 apr 2023, 11:20

Hallo Scott,

Lijkt me een goed plan om de bedrijfsarts hierin mee te laten denken. Hij maakt dit ongetwijfeld vaak mee en zal een aantal oplossingen aan moeten kunnen dragen.

Ik deel je mening over de verticale muis. Zolang je het ook voldoende tijd geeft om eraan te wennen, zou het een goede oplossing kunnen zijn.

Om dan toch het 'topic' wat aandacht te geven: wellicht is het een idee dat je zelf je bevindingen hier dan ook weer plaatst? Dat kan misschien toekomstige bezoekers weer helpen die met hetzelfde zitten? Wij zouden je mening heel erg waardevol vinden.

Scott
Berichten: 48

Re: RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Berichtdoor Scott » di 18 apr 2023, 11:26

Bram, dat zal ik zeker doen, maar daar gaan wel een paar weekjes over heen.

Grt Scott

Scott
Berichten: 48

Re: RSI Wacom + pen of andere mogelijkheid.

Berichtdoor Scott » di 18 apr 2023, 11:56

Dag Bram,

Ik zal zeker mijn bevindingen tzt hier plaatsen, maar dat kan wel een paar weken duren.

Grt Scott

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection