h.s.b. wanden in Toolpallet

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

rvanderheiden
Berichten: 1

h.s.b. wanden in Toolpallet

Berichtdoor rvanderheiden » do 27 jan 2022, 12:33

Hallo Forum genoten.
Ik ben al enige tijd opzoek naar een manier een om bovenaanzicht van een hout skelet bouw wand in de toolpallet te krijgen.
Momenteel staan er mooie binnenwanden in, waarmee je makkelijk de wanden kan tekenen en o.a. kozijnen in kan klikken zodat de tussenliggende wand gelijk verdwijnd.
Echter zal ik dit graag willen met een h.s.b wand.
Zal iemand mij kunnen helpen om dit voor elkaar te krijgen?
De houten staanders (38x184) zouden dan automatisch h.o.h. 600 moeten komen te staan als ik de wand doortrek zeg maar (zoals je ook bij de wanden uit de toolpallet kan doen)
Het gaat eigenlijk om bijgevoegd wandopbouw.
Dit hoeft alleen in 2d uitgevoerd te worden, ik teken geen 3d.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee

.
Alvast bedankt voor de moeite allemaal.

mvg Ronald van der Heiden
Bijlagen
h.s.b. wand detail.JPG

Scott
Berichten: 48

Re: h.s.b. wanden in Toolpallet

Berichtdoor Scott » wo 12 okt 2022, 11:19

Ronald je zou eens kunnen proberen zelf deze tekening te maken en er een Wblock van te maken en die vervolgens via verkenner te selecteren en die vervolgens naar een bieb in je Toolpalette te slepen.
En dat lukt als je een half beeldscherm met verkenner hebt en een half beeldscherm met Acad hebt open staan, selecteer in het verkennerscherm je Wblock en sleep dat naar het Acadscherm in de gewensete palette.
Als het goed is kun je dan je tek. Bouw Wand inserten in iedere tekening.

Succes en groet Scott.

JieBie
Berichten: 24
Locatie: Veenendaal

Re: h.s.b. wanden in Toolpallet

Berichtdoor JieBie » do 14 sep 2023, 16:31

Dag,

Misschien een beetje aan late rectie....

Als je een tekening hebt/maakt met meerder Dinamic Block's (DB) kan je vanuit die tekening op een DB klikken, vasthouden en je sleept hem zo in de toolpallet (TP).

Je kunt die dan in andere tekeningen gebruiken door hem uit de TP te slepen.
Als je aanpassingen doet in het origineel van een DB en je sleept die weer uit de TP in een nieuwe tekeningen worden de aanpassingen meegenomen zonder dat je de DB opnieuw in de TP sleept.

Let op!
Als je de originele DB wijzigt en je sleept die in een tekening waar die DB al in gebruik is zal hij die eerste versie weer oppakken omdat die al eens is ingeladen.
Je kan de oude DB er dan eerst uit Purgen met commando "PU"

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten

Autodesk AEC Collection