Toolpallet overnemen van vorige versie

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

JieBie
Berichten: 24
Locatie: Veenendaal

Toolpallet overnemen van vorige versie

Berichtdoor JieBie » do 14 sep 2023, 16:14

Goedemiddag,

Wij hebben hier elke keer weer gedoe bij het installeren van een nieuwe AutoCad-versie dat de toolpallets niet worden meegenomen. (wel aangevinkt)
Op dit forum heb ik in dit verband wat gevonden over pad-verwijzingen, daarmee kom ik er niet uit, wellicht is dat ook niet het juiste item.
viewtopic.php?p=1081&hilit=toolpallet#p1081

Ik kijk dan in beide versies via options bij het pad van de TP, maar zie daar niets wat lijkt op de namen die we de TP's in de oude hebben gegeven.

Weet iemand hiervoor de juiste oplossing?
Vast bedankt.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Toolpallet overnemen van vorige versie

Berichtdoor Storm » di 19 sep 2023, 16:23

Het is mij iets te lang terug om te weten waar het toen over ging. Maar is in de OPTIONS binnen autocad onder het tabje FILES bij 'Tool Palettes File Location' wel de juiste map ingesteld?

Standaard staat hier de TP van Autocad zelf, maar hier kun je ook het pad (of meerdere) toevoegen van eigen toolpalettes.

JieBie
Berichten: 24
Locatie: Veenendaal

Re: Toolpallet overnemen van vorige versie

Berichtdoor JieBie » wo 20 sep 2023, 07:11

Het pad staat op de standaard Autocad-locatie.
Maar daar kan ik aan de naamgeving geen TP herkennen die wij hebben aangemaakt.

C:\Users\naam\AppData\Roaming\Autodesk\ACA 2023\enu\support\ToolPalette

Hoe zou ik dan vanuit Autocad een TP aan kunnen maken op een ander locatie (bijv op de server)?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Toolpallet overnemen van vorige versie

Berichtdoor Storm » wo 20 sep 2023, 16:17

Ik weet niet of bij een nieuwe installatie van AutoCAD ook een eigen toevoeging aan een toolpalette worden overgenomen naar een nieuwe versie.

Het is denk ik daarom ook niet verstandig om deze in de standaardmap/standaard toolpalette van AutoCAD te laten staan.

Ik kan mij voorstellen dat in AutoCAD 2022 de toolpalette dan dus op de locatie van:

'C:\Users\naam\AppData\Roaming\Autodesk\ACA 2022\enu\support\ToolPalette' staat, en met de installatie van AutoCAD 2023 deze niet worden overgezet.

Je zou dus eventueel kunnen verwijzen naar de 2022 map in de options.

Een eigen toolpalette aanmaken, al is het even terug voor mij, is denk ik simpel door gewoon ergens een map aan te maken. Dat kan lokaal of op het netwerk. Een lege map.

Vervolgens haal je de standaard toolpalette uit de OPTIONS -> FILES weg en vervangt deze door de nieuw aangemaakte maplocatie. Als je dan het commando 'Toolpalette' of TP gebruikt zul je een lege toolpalette krijgen die je dan naar wens kunt invullen.

Let wel dat zodra je de locatie wijzigt je mogelijk die truuk van het aangehaalde topic moet gebruiken om de verwijzging van de toolpalette (blockjes en voorbeeld plaatjes) weer kloppend te krijgen.
Een toolpallet lokaal aanmaken en deze vervolgens naar het netwerk kopiëren kan er dus voor zorgen dat het niet meer goed werkt.

Liggend aan hoeveel mensen er via het netwerk aan de toolpalette werken het ook betekend dat als 1 iemand iets wijzigt, dat voor alle gebruikers gebeurt.

Tevens kan het bij een traag netwerk voor extra vertraging zorgen als er veel met een toolpalette gewerkt wordt. Je zou er dus ook voor kunnen kiezen een lokale toolpallet aan te maken (c:\Toolpalette) en als deze klaar is te verspreiden naar meerdere gebruikers. Zolang deze dan maar op de zelfde locatie staat op een andere computer (dus niet D:\Toolpalette of C:\mijn\mappen\Toolpalette).

JieBie
Berichten: 24
Locatie: Veenendaal

Re: Toolpallet overnemen van vorige versie

Berichtdoor JieBie » do 21 sep 2023, 16:10

Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Dan ga ik proberen om in een lege map lokaal te beginnen, overigens stelt elke tekenaar zijn eigen TP samen, dus dan kan het ook best lokaal.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Toolpallet overnemen van vorige versie

Berichtdoor Storm » do 21 sep 2023, 17:04

Als iedere tekenaar een eigen toolpalette heeft dan is lokaal goed genoeg. Daar een specifieke map voor toewijzen is dan wel het makkelijks. Zodat bij het verwijderen van een oude installatie van AutoCAD bijvoorbeeld geen gegevens verloren gaan die in die bewuste mappen zijn opgeslagen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 0 gasten

Autodesk AEC Collection