Beeldkwaliteit in autocad

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

LoranBent
Berichten: 1

Beeldkwaliteit in autocad

Berichtdoor LoranBent » di 21 jan 2020, 13:46

Beste,

ik heb sinds vandaag een nieuwe computer. na alles over te hebben gezet wou ik er mee aan het werk gaan en dat gaat goed in principe alleen heb ik een probleem met de beeldkwaliteit/resolutie in autocad. alle lijnen en teksten lijken net kartellijnen te zijn terwijl als ik een filmpje kijk op YouTube is er niks aan de hand met de beeldkwaliteit. Dus het is geen rpobleem wat in de beeldschermen/computer zit maar puur in de instelling van autocad. Ik heb al een tijdje gezocht op het internet en autocad maar kan de juiste instelling niet vinden. Wie kan mij hier verder mee helpen?

Met vriendelijke groet,

Loran Bent

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Beeldkwaliteit in autocad

Berichtdoor Storm » di 21 jan 2020, 16:48

Je zou bij het commando '3DCONFIG' eens kunnen kijken naar de 'Smooth line display' instelling. Als deze uit staat zal het daar aan liggen denk ik.

Overigens heb ik die instelling liever uit omdat het duidelijker weergeeft of een lijn wel echt recht is (indien deze vlak (horizontaal/vertikaal) moet zijn). Met die soepele lijntjes ziet het er op het scherm mooi uit, uit praktisch oogpunt vind ik het persoonlijk iets minder fijn.

Roy_M
Berichten: 126

Re: Beeldkwaliteit in autocad

Berichtdoor Roy_M » wo 22 jan 2020, 08:39

Beste Loran,

In aanvulling op Storm, wanneer je in het menu van 3DCONFIG zit kun je zien of je grafische kaart wel gebruikt wordt (er vanuit gaande dat je een NVIDIA of AMD kaart in je systeem hebt zitten). De schakelaar bij "Hardware acceleration" moet op "ON" staan. Staat die op "OFF" dan helpt het vaak om de laatste drivers voor de grafische kaart te installeren.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection