Zelfde arcering wordt verschillend geprint

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

Zelfde arcering wordt verschillend geprint

Berichtdoor drebosch » ma 09 mar 2020, 20:45

Zie bijgaande tekening.
De glasarceringen van de kozijnmerken A t/m E zijn hetzelfde van eigenschap.
Als ik een plotblad genereer is de tint (75% transparant) van het glas op de PDF ook hetzelfde. Maar als ik vervolgens de PDF uitprint is de glasarcering van de merken A, B en E beduidend donkerder.
Wat is hier aan de hand?
Glasarcering.dwg
DWG tekening
(231.78 KiB) 78 keer gedownload
Gevels 10-03-2020.pdf
PDF van het plotblad
(116.65 KiB) 68 keer gedownload

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Zelfde arcering wordt verschillend geprint

Berichtdoor Storm » di 10 mar 2020, 09:41

Als ik de pdf hier afdruk zie ik geen verschil, digitaal is de kleur in de PDF ook hetzelfde.
Ik zou het probleem tussen het printen en de printer zoeken.

Als je direct uit AutoCAD print, heb je dan ook kleurverschil? Kun je een andere printer proberen of daar het effect hetzelfde is? En desnoods nog via een ander systeem?

drebosch
Berichten: 52

Re: Zelfde arcering wordt verschillend geprint

Berichtdoor drebosch » di 10 mar 2020, 12:00

Dag Storm.

Als iemand anders de PDF uitprint op zijn printer is het kleurverschil ook te zien.
Als ik het uitprint vanaf mijn modelspace is er géén kleurverschil te zien.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Zelfde arcering wordt verschillend geprint

Berichtdoor Storm » do 12 mar 2020, 13:46

Dan zou ik zeggen dat het aan de PDF reader ligt. Als ik de PDF print zie ik geen noemenswaardig verschil. M.a.w. ik zie met het oog geen verschil.

Mogelijk dat het een instelling van de printer is? Vanuit autocad printen werk je veelal met een PC3 bestand waarbij instellingen anders kunnen zijn dan wat standaard binnen windows voor de printerinstelling geld.

Als je een PC3 printer gebruikt, zou je binnen AutoCAD de systeemprinter (dus met de standaardinstellingen van de printer zelf) direct kunnen aanspreken. Mogelijk dat daar dan wél hetzelfde probleem als in de PDF naar voren komt.

Ik gebruik overigens de Foxit Reader voor PDF bestanden. Maar je kunt met bijv. Edge of Chrome ook PDF-jes printen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection