Foto's in tekening verwerken

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mark_HG
Berichten: 45

Foto's in tekening verwerken

Berichtdoor Mark_HG » do 30 apr 2020, 11:11

Hoi,

Ik moet (veel) foto's gaan verwerken in een projecttekening. Nu is mijn vraag: 'Hoe kan ik dat het beste doen'?

Grtjs Mark

Roy_M
Berichten: 126

Re: Foto's in tekening verwerken

Berichtdoor Roy_M » do 30 apr 2020, 11:49

Beste Mark,

Over het algemeen zou ik adviseren om zo min mogelijk met foto's te werken in AutoCAD. Het geeft heel veel ballast. Vaak is het beter om een ander programma te gebruiken waar je de foto's en de tekening met elkaar combineert.

Onze InfraCAD software heeft een optie ingebouwd waarmee je foto's kunt inladen en die dan op basis van de GPS coördinaten automatisch op de juiste plek in AutoCAD komen te staan met een bullet. Wanneer je die selecteert zal in AutoCAD de foto zichtbaar worden. Misschien is dat een oplossing die voor jouw situatie ook werkt?
Meer info: Foto's importeren in AutoCAD via InfraCAD

Als je er niet onderuit komt om ze handmatig in AutoCAD te importeren dan zou ik adviseren om de resolutie zo klein mogelijk te houden zodat het nog werkbaar blijft en er toch goed uit ziet.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection