Stippellijn plotten

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

Stippellijn plotten

Berichtdoor drebosch » ma 22 jun 2020, 21:32

Op mijn modelblad staan stippellijnen. Zie Bijlage
Deze krijg ik echter niet te zien op het plotblad, ook niet nadat ik in de plotview het commando 'regen' heb gegeven. Zie Bijlage.
De Page Setup is hetzelfde als die ik gebruik bij andere tekeningen. Zie Bijlage
Bijlagen
Plotblad.pdf
(163.7 KiB) 111 keer gedownload
Page Setup.jpg
Modelblad.jpg

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor Storm » ma 22 jun 2020, 21:36

Staat in de layermanager de bewuste laag wel op plotten?

drebosch
Berichten: 52

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor drebosch » di 23 jun 2020, 12:18

Klopt het dat er één bijlage (plotblad) niet bij zat? Zie bijlage.
Plotblad.pdf
(163.7 KiB) 211 keer gedownload
Praktisch alle lijnen staan in dezelfde laag, die gewoon aan staat. Het is alleen het probleem dat hij de stippellijn niet plot maar er een doorlopende lijn van maakt.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor Storm » di 23 jun 2020, 12:26

Oh, ze plotten wel, maar als volle lijn. Klink dan als een 'linetype scale' dingetje.

Als je de viewport actief (dubbelklikken binnen de viewport zodat je een dik kader krijgt) maakt en daar REGEN in doet, wordt het dan ook een solid lijn?

Andere optie, als je in de modelspace het MSLTSCALE commando op 0 zet, en in de layout/paperspace het PSLTSCALE op 0, gaat het dan nog steeds niet goed? Als na deze commando's de lijn ook geen stippellijn is, dan was de schaal van het lijntype gewoon te groot (of klein).

Als het hierna nog niet goed gaat dan zou het ergens anders in moeten zitten.

Mogelijk dat je de DWG (al dan niet de objecten verwijderen die je niet wilt delen) dan kunt plaatsen ipv een pdf. Dan kijken we ff mee :).

drebosch
Berichten: 52

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor drebosch » di 23 jun 2020, 13:25

De MSLTSCALE en PSLTSCALE op '0 'zetten werkt! Bedankt, Storm.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor Storm » di 23 jun 2020, 13:29

Het is symptoombestrijding, maar dan was het in ieder geval een linetype scale dingetje.

Ik heb ze persoonlijk (in mijn autocad template) standaard op 0 staan, dan is wat je wilt plotten in ieder geval ook altijd hetzelfde als wat je in de modelspace tekent.

drebosch
Berichten: 52

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor drebosch » di 23 jun 2020, 14:21

De 2D DWG-tekening waar het over gaat is door een architect gegenereerd uit een 3D-tekening waar ik dan weer mijn eigen 'tekenstijl' in heb gekopieerd. Blijkbaar staan dan die twee instellingen niet standaard op '0', maar daar had ik ook geen weet van omdat ik het nog nooit om handen heb gehad.

Nogmaals bedank voor de hulp.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Stippellijn plotten

Berichtdoor Storm » do 25 jun 2020, 13:33

Dat klopt, die instelling is per tekening (of template) geregeld en geen algemene instelling. Per layout moet je ook de PSLTSCALE doen indien het bij meerdere layouts voor komt.

Tekeningen van 3den kun je (naar mijn idee) ook beter altijd naar je éigen template overzetten als je er langdurig mee gaat werken. Scheelt altijd een hoop frustraties als er bepaalde tekening specifieke instellingen zijn toegepast. Je eigen stijl naar een tekening van 3den zetten werkt voor bijvoorbeeld de reden van dit topic niet altijd even fijn :).

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Autodesk AEC Collection