Grips in block in verschillende richtingen tegelijk

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Hugo (Hellings)
Berichten: 6

Grips in block in verschillende richtingen tegelijk

Berichtdoor Hugo (Hellings) » vr 03 jul 2020, 14:37

Goedendag,

Ik kom een heel eind met YouTube tutorials, dus als je een goede voor me hebt hierover is dat ook een goed antwoord. Ik heb een transportband getekend, 4 aanzichten, en daar maak ik een block van met grips. Handig. Maar het lukt nog niet zo lekker.
AutoCAD grips vraag.png
Grips in één richting lukken, als ik A versleep verandert A1 mee, en bij B doet ook B1 mee. Maar dan wordt het lastiger, ik wil als ik C versleep, ook C1, 2 en 3 mee laten verplaatsen. D is ook een leuke, die lukt me ook nog niet.

Alle advies wordt gewaardeerd,
Met vriendelijke groet,

Hugo

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Grips in block in verschillende richtingen tegelijk

Berichtdoor Storm » vr 03 jul 2020, 14:42

Hiervoor kun je volgens mij de constraints gebruiken in de blockeditor. Worden deze nu ook al gebruikt?

Ook (of wellicht juist) actions koppelen aan bestaande parameters. En als iets de andere kant op moet (links ipv rechts verlengen) kun je in de properties van de actions een - (min) waarde geven aan de distance multiplier.

Roy_M
Berichten: 126

Re: Grips in block in verschillende richtingen tegelijk

Berichtdoor Roy_M » ma 06 jul 2020, 08:37

Beste Hugo,

Goed om te zien dat jullie met AutoCAD aan de slag gegaan zijn!
Je mag mij het block wel even via de e-mail sturen, dan kan ik er eens naar kijken.
Als het goed is heb je mijn e-mail adres.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 0 gasten

Autodesk AEC Collection