Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Het infrastructuur en civiele techniek forum is voor de gebruikers van AutoCAD Civil 3D, Map 3D, Infrastucture Modeler en de Autodesk AEC collection.

Moderators: Bram, DavidN, Anton, Roy_M

Theo Ouwehand
Berichten: 4

Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Berichtdoor Theo Ouwehand » di 15 dec 2020, 16:17

Beste,

Ik ben bezig met het uitwerken van een PipeNetwork. Deze bestaat voor deels uit PVC en deels betonriool. Het betonriool wordt onderheid. Middels dynamo is het me gelukt om onder het PipeNetwork een block (als zijnde onderheid Nriool) te plaatsen.

Dit block wordt geplaatst onder het gehele PipeNetwork terwijl dit alleen moet ter plaatse van het betonriool. Ik wil dus graag de pipes filteren op materiaal type. Iemand enig idee of dat kan en hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Berichtdoor Anton » wo 16 dec 2020, 09:00

Met de Civil3DToolkit package van Paolo Serra (Autodesk) heb je de beschikking over een node met de naam Pipe.Material die je kunt gebruiken om een trua/false lijst te maken. Met de node FilterByBoolMask kun je dan de gewenste buizen filteren.

Theo Ouwehand
Berichten: 4

Re: Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Berichtdoor Theo Ouwehand » wo 16 dec 2020, 09:27

Ha Anton,

bedankt voor je reactie. Deze had ik inderdaad ook gevonden. Dan heb ik de list gefilterd zodat het beton "in list" staat en de overige "out list". Alleen dan zou je denken dat je bij list.filterbijboolmask verder gaat werken met de link van "in". Maar dan krijg ik foutmeldingen als ik deze ga verbinden met de nodes "Structure.SumpElevation" e.d.

Dus verder geprobeerd en er een test achter geplaatst. Maar als ik dan de node "PipeNetwork.GetPipesStructures" verbind aan true gaan we door met alle putten. Ik mis een stap.. ik weet alleen niet welke.

Zie ook de afbeelding
Bijlagen
Structure filteren op materiaal v1.png

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Berichtdoor Anton » wo 16 dec 2020, 10:17

Misschien moet je niet verwijzen naar @2 omdat je daarmee de lijst-diepte aanpast. Verder kan het helpen als je de Structures invoert in de lijst FilterByBoolMask, nu wordt de lijst met materialen als resultaat doorgegeven. De materiaallijst gebruik je alleen voor de filter.

Theo Ouwehand
Berichten: 4

Re: Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Berichtdoor Theo Ouwehand » wo 16 dec 2020, 10:35

Dank!
De structures verbinden aan de lijst van FilterByBoolMask geeft het juiste resultaat!
Bijlagen
Structure filter op beton_2020-12-16_10-29-13.png

Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 73

Re: Dynamo, filteren pipes op type materiaal

Berichtdoor Anton » wo 16 dec 2020, 12:48

Goed om te horen!

Je kunt eventueel nog de basiscursus Dynamo volgen hoewel je dat niveau vermoedelijk al bereikt hebt.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection