Acad LT 15 loopt vast met Ortho

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

Acad LT 15 loopt vast met Ortho

Berichtdoor Scott » ma 19 jul 2021, 19:53

Dag medecatters,

Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat wanneer ik Ortho gebruik mijn Acad LT helemaal vast loopt.
Alleen met Crtl-Alt-Del kan ik Acad afsluiten.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Comp zit wel op een netwerkomgeving maar als ik Acad gebruik log ik op de computer zelf in, dus lokaal.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Acad LT 15 loopt vast met Ortho

Berichtdoor Storm » di 20 jul 2021, 10:09

Wat ging er vooraf aan deze gebeurtenis? Heb je het met iedere tekening? Ook met een lege tekening?

Mocht het in alle gevallen gebeuren heb je ongeveer 3 opties. De laatste updates installeren en kijken of dat helpt, je AutoCAD 'resetten' of helemaal opnieuw installeren.

AutoCAD resetten: https://knowledge.autodesk.com/support/ ... aults.html

Scott
Berichten: 48

Re: Acad LT 15 loopt vast met Ortho

Berichtdoor Scott » di 20 jul 2021, 10:26

Storm schreef: di 20 jul 2021, 10:09 Wat ging er vooraf aan deze gebeurtenis? Heb je het met iedere tekening? Ook met een lege tekening?

Mocht het in alle gevallen gebeuren heb je ongeveer 3 opties. De laatste updates installeren en kijken of dat helpt, je AutoCAD 'resetten' of helemaal opnieuw installeren.

AutoCAD resetten: https://knowledge.autodesk.com/support/ ... aults.html
Dag Storm,

Ik heb net even getest met een lege tekening waarin alleen mijn eigen .dwt geladen wordt imv layers enz.
En dan werkt Ortho prima en heb ik nergens last van.
Ik moet wel melden dat mijn workstation HP Z440 +/- 16 maanden niet gebruikt is ivm preventief van huis uit werken, maar dat kan niet het probleem zijn. Voor die tijd werkte alles probleemloos.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Acad LT 15 loopt vast met Ortho

Berichtdoor Storm » di 20 jul 2021, 10:32

Als het niet in alle gevallen gebeurt zou ik zeggen dat het iets tekening specifieks is.

Heb je het probleem bij 1 bepaald bestand of project? En niet (of wel/ook) bij andere 'gevulde' tekeningen?

Je zou het commando 'TEMPOVERRIDES' op <0> kunnen zetten, het internet lijkt een relatie met vastlopen en F8 in autocad te zien in dat commando. Iets met een windows update. Controleer dan ook of middels de button de ORTHO inschakelen wel werkt, waar het middels F8 fout gaat.

Mogelijk dat dit nog helpt op een bepaalde manier?

Scott
Berichten: 48

Re: Acad LT 15 loopt vast met Ortho

Berichtdoor Scott » di 20 jul 2021, 11:23

Dag Storm,

Ik heb TEMOVERRIDES op 0 gezet en het probleem lijkt te zijn opgelost.
Heel veel dank voor het meedenken.

Grt Scott

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

Autodesk AEC Collection