Rood wordt Geel

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Mark_HG
Berichten: 45

Rood wordt Geel

Berichtdoor Mark_HG » vr 10 jun 2022, 11:07

Hoi,

Als ik een tekening wil afdrukken, DWG/DXF/PDF, dan wordt de kleur Rood afgedrukt in het Geel. Ik dacht eerst dat het aan de ctb lag, maar hij doet het ook bij een PDF.
Type plotter: Oce Colorwave 300

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Rood wordt Geel

Berichtdoor Storm » vr 10 jun 2022, 11:13

Dus bij de CTB op 'none' verandert de kleur ook?
Staat er in de layermanager ook geen coloroverride voor de viewport?
Het maakt dan overigens niet uit wat de output is. Een PDF is niks meer dan een digitale variant van de analoge print. Het resultaat zal dus hetzelfde zijn.

Of de ultieme test, is de kleur in de modelspace anders dan het printje als je het vanuit de modelspace print?

Het kan mogelijk ook iets zijn met het 'visretain' commando waarbij een Xref onder de tekening hangt, in de Xref de kleur is verandert, maar deze in de hoofdtekening nog de oude kleur behoudt.

Doe de printtest dan ook vanuit de brontekening indien het een Xref betreft. Als er daar al een kleurverschil optreed voor kleur rood dan ga ik haast denken dat het aan de printer ligt (mogelijk is er een inktcartridge leeg waardoor rood niet wordt gemaakt? of een fout in de printkop). Test dat dan weer zo mogelijk met een printje van vlakvullingen uit een ander programma, zoals Word of Paint.

Mark_HG
Berichten: 45

Re: Rood wordt Geel

Berichtdoor Mark_HG » vr 10 jun 2022, 12:58

Hoi,

Bedankt voor je reactie maar er dient een monteur er bij te komen. Het schijnt iets met een printplaat te zijn.

Topic sluiten

grt Mark

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Autodesk AEC Collection