Trim en extend in Autocad 2023

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

WimB
Berichten: 105

Trim en extend in Autocad 2023

Berichtdoor WimB » do 15 sep 2022, 10:55

Is het mogelijk om in Autocad 2023 de optie trim en extend blijvend op te slaan in dwt?
Nu is bij trim standaard ingesteld dat ik een lijn aanklik en deze meteen word getrimt
Ik zou graag de lijn eerst willen aangeven waarvan hij getrimd moet worden
(cuTting edges vastzetten)

Dit geld ook voor extend
Wil graag vast zetten, instellen dat ik eerst moet aangeven waarnaar hij verlengd moet worden
(Boundary als vast commando vastzetten)

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Trim en extend in Autocad 2023

Berichtdoor Storm » do 15 sep 2022, 15:00

ik weet dat ik daar met 2022 ook mee gestoeid heb, ik weet even niet of ik dat al heb aangepast met een commando of dat het zo standaard werkt.

Maar in plaats van 'Commando trim' en dan de acties te doen selecteer ik eerst de lijn waar naar extend moet worden óf waar op getrimmed moet worden en daarná het commando trim/extend.

Ik gebruik overigens zelf alleen het trim commando, middels het ingedrukt houden van de SHIFT toets verandert de functie naar 'extend'. 'TR' intypen vind ik persoonlijk makkelijker dan 'EX'

Als het overigens een 'variabele' instelling is moet dat wel in een DWT op te slaan zijn.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection