Viewport op plotblad toont modelspace

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

Viewport op plotblad toont modelspace

Berichtdoor drebosch » vr 30 sep 2022, 09:20

Op enkele van mijn plotbladen is de viewport zichtbaar als modelspace. Als ik echter de preview opvraag is wel gewoon een zwart-wit/kleur-wit beeld te zien. Ik heb zelfs een plotblad waar één gewone viewport staat en één 'modelspace-viewport'.
Bijlagen
Screenshot plotblad.png

drebosch
Berichten: 52

Re: Viewport op plotblad toont modelspace

Berichtdoor drebosch » ma 06 mar 2023, 10:11

Vreemd dat ik totaal geen reactie heb gekregen op mijn vraag!
Het probleem doet zich nog steeds voor.

Roy_M
Berichten: 126

Re: Viewport op plotblad toont modelspace

Berichtdoor Roy_M » ma 06 mar 2023, 11:21

Waarschijnlijk staat de Visual Style in je Viewport verkeerd ingesteld. Zet deze op "2D Wireframe" en controleer of de achtergrond dan nog steeds zwart is.
Visual Style.png
Visual Style.png (9.84 KiB) 5242 keer bekeken
Werkt het dan nog steeds niet goed dan kun je eventueel ook je bestand sturen zodat iemand kan kijken of er iets verkeerd ingesteld is.

drebosch
Berichten: 52

Re: Viewport op plotblad toont modelspace

Berichtdoor drebosch » ma 06 mar 2023, 12:06

Mijn DWG-tekening is 51.000 kB. Als ik hem op ga schonen tot 13.600 kB zijn alle viewports wel wit. Kan dat iets betekenen?
Jouw genoemde '2D Wireframe' kan ik nergens vinden; hoe kom ik in dat menu?

Roy_M
Berichten: 126

Re: Viewport op plotblad toont modelspace

Berichtdoor Roy_M » ma 06 mar 2023, 16:22

Wanneer je "in" de Viewport zit kun je linksboven in de Viewport de Visual Style aanpassen. Alternatief is om dat via het Properties Palette te doen, ook daarvoor moet je eerst "in" de Viewport zitten.

Als het probleem weggaat na een opschoonactie dan is dat natuurlijk de perfecte oplossing. Het is zonder de tekening te inspecteren moeilijk te zeggen wat dan de oorzaak is geweest. Ik verwacht dat de oplossing die ik eerder aangedragen heb dan waarschijnlijk het probleem niet opgelost zou hebben.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Autodesk AEC Collection