Simpele arcering en comp loopt vast

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Scott
Berichten: 48

Simpele arcering en comp loopt vast

Berichtdoor Scott » do 15 dec 2022, 10:52

Dag Medecatters,

Ik heb sinds een paar dagen het volgende probleem, als ik een simpele arcering wil doen dan loopt mijn werkstation compleet vast en kan ik alleen nog maar afsluiten met CTRL - ALT - Delete. Arcering is ook heel simpel en de scale staat op 400.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en heb je dan ook een mogelijke oplossing.

Alvast bedankt en alle Medecatters alvast een schitterend en vooral gezond 2023 en dat het Gas maar rijkelijk deze kant op mag vloeien.

Grt Scott

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Simpele arcering en comp loopt vast

Berichtdoor Storm » vr 16 dec 2022, 09:55

Maak je gebruik van de 'standaard' hatch instellingen? Dat als je het hatchcommando start die gelijk een vlak wil hatchen?

Probeer het eens met het commando HPDLGMODE op 1 te zetten, je krijgt dan het 'ouderwetse' hatch menu, waarbij je kunt kiezen hoe je wilt hatchen.

Als je een groot ontwerp of een ondergrond (BGT/GBKN) hebt en autocad denkt 'jij wilt vast de hele tekening gaan hatchen', dan wil een computer er nog wel eens mee ophouden denk ik.

Roy_M
Berichten: 126

Re: Simpele arcering en comp loopt vast

Berichtdoor Roy_M » vr 16 dec 2022, 14:45

Hi Scott,

Je zou ook nog eens kunnen kijken of er updates beschikbaar zijn voor jouw AutoCAD versie. Dit kun je doen door gebruik te maken van de Autodesk Desktop App, deze wordt standaard mee geïnstalleerd met de installatie van AutoCAD. In die App worden alle beschikbare updates weergegeven. Kan zijn dat je wel even moet inloggen met je Autodesk account.

Daarnaast kan een update van de drivers van je GPU misschien helpen.

Scott
Berichten: 48

Re: Simpele arcering en comp loopt vast

Berichtdoor Scott » do 22 dec 2022, 08:49

Dag Storm en Roy,

Dank voor jullie meedenken, zodra ik weer op het werk ben zal ik beide suggesties eens proberen.

Voor nu alle goeds voor 2023 en veel dank.

Grt Scott

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Autodesk AEC Collection