Verbinding 2 lijnen klopt niet

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

pedorie
Berichten: 18

Verbinding 2 lijnen klopt niet

Berichtdoor pedorie » vr 25 aug 2023, 08:22

Na een bepaalde tijd dat ik de tekening gebruik gaan enkele lijnen met bochten "verspringen". Het gaat dan alleen om bochten, op de afbeelding is te zien dat de 2 einden van de lijnen niet meer op elkaar aansluiten. Bij het plotten is dat echter wel zo maar voor het tekenen is dit niet echt handig.

Is dit bij iemand bekend? Is dit te repareren?

(het is te repareren door de gehele tekening naar een nieuwe tekening over te zetten maar dat doe ik liever niet)
Bijlagen
Knipsel verspringen lijnen fout1.JPG

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Verbinding 2 lijnen klopt niet

Berichtdoor Storm » vr 25 aug 2023, 09:31

Ik kom deze visuele 'glitch' ook regelmatig tegen (zeg, paar keer per jaar).

Ik heb het idee dat dit voornamelijk voor komt in tekeningen waar met 3D elementen wordt gewerkt. Lijnen die op hoogte staan.

Ik heb er niet veel onderzoek naar gedaan, maar wat ik zo kan googlen komt het voornamelijk bij bochten voor en/of als er meerdere viewporten zijn.

https://www.autodesk.com/support/techni ... ports.html

Hier wordt het o.a. benoemd met wat mogelijke oplossingen.

Wat daar niet wordt genoemd, en iets wat bijvoorbeeld 'vroeger' ook bij patroon-hatches een probleem was, is dat de USC te ver weg zit van het 0,0,0-punt (wordt in de link genoemd als 'oorzaak'). Maar je zou dan kunnen proberen om het UCS 0-punt wat lokaler in het project te verwerken (al dan niet binnen het ontwerp).

Wellicht dat het helpt.

pedorie
Berichten: 18

Re: Verbinding 2 lijnen klopt niet

Berichtdoor pedorie » do 31 aug 2023, 08:14

Ik heb alle lijnen naar een nieuwe tekening gekopieerd en dan is er niets aan de hand, maar ja om dit steeds te blijven doen, daar zit ik niet op te wachten.
bedankt, ik ga er mee aan de slag met de voorgestelde oplossingen.

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten

Autodesk AEC Collection