Krijg het standaard edittext-venster terug

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

raymondbrown
Berichten: 1

Krijg het standaard edittext-venster terug

Berichtdoor raymondbrown » di 19 dec 2023, 02:56

Dag mede Autocatters
Sinds een paar dagen kan ik mijn text en bemating niet meer op de oude manier editten, als ik nu bvb op edittext klik en ik selecteer een text of bemating dan krijg dit op het scherm ipv het oude scherm waar de style, size, color enz kunt kiezen.
Kan iemand me vertellen hoe is het standaard edittext venstertje weer terug krij.

Gebruikersavatar
Storm
Berichten: 612
Locatie: Duiven

Re: Krijg het standaard edittext-venster terug

Berichtdoor Storm » do 11 jan 2024, 16:38

Hmz, heeft u een screenshot (via google bijv.) van hoe het was? Ik kan mij geen andere werkwijze herinneren dan dat een tekst middels het dubbelklikken op de tekst bij maatvoering of losse teksten gewoon bewerkbaar is zonder enige andere vorm van mogelijke wijzigingen.

Wellicht doelt u op Mtexten, deze krijgen wel een opmaakbalk met diverse opties in beeld.

U kunt normale texten omzetten naar mtexten middels het 'TXT2MTXT' commando.
Bij maatvoering kan het zijn dat hierbij de maatvoeringsstijl is aangepast, maar geen idee of dat mogelijk is.


Mocht dat het niet zijn dan is het mogelijk iets uit deze oplossing: https://www.autodesk.com/support/techni ... -text.html

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection