Opsplitsen Xref voor iPad

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

Dpagie
Berichten: 18
Locatie: Delft

Opsplitsen Xref voor iPad

Berichtdoor Dpagie » ma 02 jul 2012, 10:23

Hallo,

Ik zit met het volgende 'probleem':

Voor onze opdrachtegever moet ik tekeningen leveren van een terrein met allerlei ingemeten objecten (3D-objecten). Deze tekeningen moeten kunnen worden geopend op een iPad. Op dit moment gebruikt de opdrachtgever de AutoCAD WS of de Turboviewer (gratis, kan worden geupdated naar Pro) app.

Omdat de tekeningen een flinke aan MB's in beslag neemt (ca. 50 MB) moet ik de tekening opsplitsen in kleinere tekeningen zodat ze wel geopend kunnen worden op de iPad, ik meen dat de app tekeningen kan openen tot 10 MB. Daarom moet ik de tekeningen dus opsplitsen. Op zich geen probleem in eerste instantie, maar de tekeningen worden regelmatig geupdated als er dingen worden gewijzigd (zowel in de ondergrond, als het toevoegen van objecten). Nu moet ik dit per deel-tekening aanpassen.

Is er niet een optie om gewoon alles in 1 tekening te houden, maar om wel nog steeds deel-tekeningen op te sturen naar de opdrachtgever, en ook de mogelijk om deze te openen op de iPad?
Dan denk ik dus in de richting van een Xref inladen en hierin gebieden aan te geven welke ik richting de opdrachtever kan sturen.
Op die manier hoef ik dus maar 1 tekening te bewerken.

Snapt iemand ervaring met zo'n soort situatie, en is er een oplossing voor?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

Autodesk AEC Collection