AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Het AutoCAD forum is gericht op de AutoCAD en AutoCAD LT gebruiker. U kunt hier vele AutoCAD tips en tricks vinden. Daarnaast zijn er een groot aantal Autodesk video tutorials te bekijken.

Moderators: Bram, Coen, DavidN, Anton, Roy_M

drebosch
Berichten: 52

AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Berichtdoor drebosch » do 28 nov 2019, 17:26

Sinds een week gebruik ik AutoCAD 2020 LT.
Ik werk veel met Groups. Als ik dan zo'n group, voor meer duidelijkheid als onderlegger, een bepaalde kleur wil geven gaat links op het scherm een lijst met 'File References' eindeloos doorlopen. Noodgedwongen moet ik dan met Taakbeheer het programma weer sluiten, maar ben dan ook de laatste wijzigingen kwijt. Recovery lijkt hier dan ook niet te werken.
Is dit (wijzigen kleuren) een bug van 2020?

Roy_M
Berichten: 126

Re: AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Berichtdoor Roy_M » vr 29 nov 2019, 10:19

Beste Drebosch,

Ik kan het probleem niet reproduceren. Het is, zover ik kan nagaan, ook geen algemeen bekende bug van AutoCAD 2020. Misschien dat je een tekening kunt sturen waarin het fout gaat? Gaat het mis bij alle tekeningen?

drebosch
Berichten: 52

Re: AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Berichtdoor drebosch » vr 29 nov 2019, 13:36

Dag Roy.
Bedankt voor de reactie.
Bijgaand de tekening 'TEST' waarin zich het euvel voordoet. Bij een andere tekening doet hij het af en toe.
In de gele cirkel staan twee situatietekeningen. De onderste is een 'Group' van de bovenste.
Als je nu de kleur wilt veranderen loopt de tekening vast en zie je links een eindeloze lijst van bestanden die (als een loop?) maar door blijft gaan. Enige optie om eruit te komen is d.m.v. Taakbeheer het programma te sluiten.
Bijlagen
TEST.dwg
(1.79 MiB) 84 keer gedownload

Roy_M
Berichten: 126

Re: AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Berichtdoor Roy_M » vr 29 nov 2019, 14:07

Beste Dre,

Ik kan de kleur van de group gewoon veranderen zonder dat AutoCAD vast loopt. Wt ik wel zie is dat er heel veel plaatjes en pdf bestanden als XREF in de tekening gekoppeld zijn. Die worden bij mij uiteraard niet geladen, omdat die niet meegestuurd zijn. Misschien dat daar een oplossing ligt?

Probeer in ieder geval het aantal plaatjes en pdf bestanden in een DWG tekening te beperken.

Klopt het dat je veel werkt met situatietekeningen met bijvoorbeeld Kadaster informatie? Misschien dat onze InfraCAD MAP tool iets is? Daarmee kan heel snel Kadaster en BGT informatie in een tekening ingeladen worden.

drebosch
Berichten: 52

Re: AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Berichtdoor drebosch » vr 29 nov 2019, 15:40

Bedankt voor de reactie.
Ik werk inderdaad veel met ingeladen Pdf's (o.a. van het Kadaster) en printscreens. Op een andere computer zijn inderdaad de ingeladen Pdf's niet zichtbaar omdat het origineel er niet op staat.
Wil je me uitleggen hoe dat InfraCAD MAP werkt?

Roy_M
Berichten: 126

Re: AutoCAD 2020 loopt telkens vast bij wijziging kleuren

Berichtdoor Roy_M » vr 29 nov 2019, 16:02

Beste Dre,

Kijk eens op ons YouTube kanaal naar de volgende 2 filmpjes voor een impressie wat je met de tool kunt:

InfraCAD MAP BGT inladen

InfraCAD MAP Kasaster gegevens inladen

Bij de eerste wordt aangegeven hoe je interactief BGT informatie kunt inladen en bij de tweede video kun je zien hoe Kadaster informatie wordt ingeladen. De kadaster informatie kan ook op de interactive manier opgezocht worden (dus via het invoeren van een adres of door in te zoomen op de kaart van Nederland).

Mocht je meer vragen hebben dan kun je het beste contact op nemen met onze sales afdeling via 085-30 30 000

  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Autodesk AEC Collection